El Govern espanyol es compromet a actuar contra la sinistralitat de l'N-340 abans d'acabar l'any

El grup de 8 alcaldes ebrencs afectats pel pas de l'N-340 surt "moderadament satisfet" de la reunió mantinguda amb el subdelegat del govern espanyol a Tarragona | Foment té sobre la taula el projecte de rotondes, però no hi ha acord encara sobre l'alliberament de peatges

S.C.
20 d'octubre del 2015
Actualitzat a les 18:02h
L'N-340 al seu pas per Alcanar.
L'N-340 al seu pas per Alcanar. | Sofia Cabanes

Els 8 alcaldes ebrencs afectats pel pas de l’N-340 pels seus termes municipals han sortit “moderadament satisfets” de la reunió que este migdia han mantingut amb el subdelegat del Govern espanyol a Tarragona, Jordi Sierra.

En el marc d’esta trobada, Sierra els ha detallat els plans del ministeri de Foment per reduir la perillositat de la carretera al seu pas pel territori. Tal com va anunciar la ministra Ana Pastor fa uns dies, el projecte consta d’11 rotondes i l’aplicació de mesures per evitar els adelantamens (amb ulls de gat) i reduir la velocitat als 80 km/h entre l’Hospitalet de l’Infant i Alcanar. El projecte es desenvoluparà en 3 fases, la primera de les quals abans de finalitzar este 2015, i amb un cost total d’uns 10 MEUR, hauria d’estar enllestit a finals del 2016.

“La reunió ens deixa moderadament satisfets per les mesures immediates que s’emprendran, però això és com un puzzle, si no tenim totes les peces, això no servirà de res, i ens fa falta l’alliberament de peatges”, ha remarcat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre i alcalde de l’Aldea, Dani Andreu. Així, els alcaldes han insistit en la necessitat d’aplicar mesures de bonificació de peatges i directament d’alliberament a l’AP7. En este punt, Sierra ha adreçat els alcaldes a “les converses que estan duent a terme entre ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya”, segons explica Andreu, que continua: “nosaltres pensem que si les mesures correctores de la velocitat i la perillositat no van acompanyades de l’alliberament de peatges, encara col·lapsaran més la carretera”. Per això, els alcaldes han anunciat que preguntaran “d’immediat als interlocutors com estan estes mesures” i en funció de la resposta no descarten adreçar-se ells mateixos directament al ministeri de Foment.

Les primeres rotondes en construir-se abans de finals d’any serien les del Perelló i l’Ampolla. En una segona fase, es farien a l’Almadrava, Sant Jordi d’Alfama (l’Ametlla de Mar), Camarles, accés nord de La Ràpita i les Cases d’Alcanar. En la tercera fase es contempla una rotonda a l’accés sud de la Ràpita, una altra a Amposta, l’Ametlla de Mar i en la intersecció entre l’Ampolla i Deltebre. Malgrat el context preelectoral, l’alcalde de l’Aldea considera que “són una sèrie de propostes que veiem creïbles, perquè es deriven d’estudis i mesures plantejats des de fa temps”. “De totes maneres, el és que una realitat és que no s’havia fet res fins ara i per això farem el necessari per a que s’execute”, ha sentenciat.  

A la reunió hi han assistit els els alcaldes de l’Ametlla, El Perelló, l’Ampolla, Camarles, l’Aldea i La Ràpita i el regidor de Governació Miquel Subirats en representació d'Amposta, i pel que fa Alcanar, la primera tinent d'alcalde i presidenta del Consell Comarcal del Montsià, Carme Navarro.