La reunió amb Foment per acabar amb la sinistralitat de l'N-340, sense acord

La trobada a Madrid, amb dos consellers de la Generalitat, la ministra de Foment i el secretari d'Estat d'Infraestructures, acaba sense solucions immediates | Es crearà un grup de treball que es reunirà dilluns vinent

Sílvia Berbís
14 de setembre del 2015
Actualitzat el 15 de setembre a les 14:56h
La N-340 presenta un elevat índex de vehicles pesants, entorn al 30%.
La N-340 presenta un elevat índex de vehicles pesants, entorn al 30%. | Sílvia Berbís

Els alcaldes volien solucions “immediates” i es va apuntar directament a la reunió que este migdia s’ha produït a Madrid entre la ministra de Foment, Ana Pastor, el secretari d’Estat d’Infraestructures del ministeri de Foment, Julio Gómez, i representants de la Generalitat, al front dels qual hi havia els consellers d’Interior i de Territori i Sostenibilitat, Jordi Jané i Santi Vila, respectivament. Però de la trobada, que ha durat gairebé dos hores, no n’ha sortit un acord clar. Això sí, es crearà un grup de treball per estudiar “a fons” la possibilitat de bonificar els camions que circulen per l’autopista AP-7. No s’ha determinat si hi haurà desviament voluntari o obligatori als vehicles pesants, i tampoc si hi haurà gratuïtat per al trànsit intern, com demanen sense demora els veïns, mentre es construix l’autovia A7, també una de les reivindicacions per la que pugnen els alcaldes.

Després de 13 morts en 9 mesos, quatre dels quals en dos accidents al Perelló la setmana passada, del malestar creixent a les Terres de l’Ebre, i de la manifestació convocada pels alcaldes dissabte, amb mig miler de persones tallant la carretera N-340, les decisions seguixen cuinant-se amb certa calma. En una cosa hi ha consens: cal retallar l’intens volum de trànsit pesant que suporta el tram de la N-340 que creua les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona, d’entorn a un 30% del total. Ara bé, quina és la mesura a aplicar per aconseguir este efecte serà una de les qüestions a tractar pel grup de treball que es formarà, amb representants del govern de la Generalitat i central, també territorials i del sector de transport, i que es començaran a reunir la propera setmana. El secretari d’Estat d’Infraestructures ha assegurat que este grup analitzarà “seriosament” l’establiment de bonificacions als camions que circulen per l’autopista i ha assegurat que s’estudiarà les millors opcions “per fer-ho amb consens”.  Caldrà determinar si el desviament és voluntari, com s’ha aplicat en plans pilots com entre Lleida o Montblanc, o bé obligatori, com s’ha fet a l’N-II a Girona i ha el conseller Vila i també entitats com el RACC, que consideren que esta és la fórmula realment efectiva.

El conseller Jançé ha assegurat que el grup de treball determinarà “solucions concretes d’immediat”, tot apuntant que, en qualsevol cas, seran pedaços perquè, com els alcaldes, reclama que es construïsca l’autovia A7.

Este dimecres està previst convocar tots els alcaldes de les Terres de l’Ebre a una reunió per tal d’exposar-los la situació i valorar-la.