Trens Dignes: «la millora del servei ferroviari ha de ser complementària a la millora del servei d’autobusos»

La platafroma reacciona a l'anunci de rebaixes en el preu dels abonaments amb bus

Redacció
03 de setembre del 2015
Actualitzat el 22 de setembre a les 14:31h
Membres de la Plataforma Trens Dignes en la roda de premsa d'este dimecres.
Membres de la Plataforma Trens Dignes en la roda de premsa d'este dimecres. | Cedida


En relació a l’anunci del Departament de Territori i Sostenibilitat sobre l'abaratiment dels desplaçaments a Barcelona amb bus des de les Terres de l'Ebre amb els abonaments T-10 la Plataforma Trens Dignes ha emès un comunicat en el qual subratlla que "la millora del servei ferroviari ha de ser complementària i no substitutiva de la millora del servei d’autobusos i viceversa". Segons la PTD "el transport públic és un servei ciutadà i s’ha d’anar cap a la intermodalitat, apostant per una millora integral i conjunta, no substitutiva".

La plataforma exposa que Territori i Sostenibilitat "en certs moments juga amb la perversió del llenguatge i maquilla les xifres". Així, la Generalitat parla d’una rebaixa del 60% en el preu final del bitllet, però ho fa de l’abonament respecte del bitllet senzill. "Per ser curosos, la comparativa hauria de ser entre l’abonament actual ja existent i la T-10 que es vol implantar". Així, l'abaratiment real "oscil·la només entre 1,5€ i 3€ si parlem d’un bitllet simple adquirit a través d’un abonament i, això sí, entre 14€ i 32€ si ens referim al total de l’abonament".

Pel que fa a la Ribera d’Ebre i la Terra Alta, Trens Dignes fa palès que hi ha quatre operadores de transport públic per carretera: Hife, Alsa, Monbús (antiga Hispano Igualadina) i Plana i que les noves targetes T10-120 només servixen per a l’empresa Hife. A més, Trens Dignes exposa que segons la mateixa web d´Hife a partir del dia 14, amb la proposta ja implantada, "es reduixen els números de serveis de Gandesa i Móra d’Ebre a Barcelona, passant-se de 4 a 3 i desapareixent el de la tarda (direcció Barcelona)".

La PTD avança que també està elaborant un paquet d’al·legacions per presentar-les com a moviment social al futur Pla de Transport de Viatgers 2010 i sol·licitarà que ajuntaments representatius s’hi adquerisquen i també en presenten. 

Així mateix, Trens Dignes lamenta que tenen notícies sobre una sèrie de promeses importants, que en el seu dia, concretament el 17 de juny passat en una reunió amb el conseller Santi Vila, es van anunciar. Segons el que es va establir, a partir de la tardor s'haurien d'anar substituint progressivament les unitats 470 per noves 447 que s’estan acabant de construir, amb un interior nou amb seients adequats per al trajectes de mitja distància i capacitat de circular a 160km/h. En total 18 combois i tots ells destinats a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona, a raó d’una unitat nova cada mes.

PTD també lamenta que la rebaixa de preus en el transport públic per carretera no haja arribat als trens: "Des de la Conselleria se’ns assegurava que no es plantegen canviar els preusperquè, segons diuen, les revisions tarifàries es fan amb l’inici de cada nou any, al gener. Així doncs, com és que es poden modificar els preus dels busos un 1 de setembre i no dels trens si se’n tenen les competències transferides?".

Per últim Trens Dignes recorda que en la primera Taula de Partits que va tindre lloc a l’IDECE el passat 29 de juny se’n va extraure el compromís de fer una segona trobada de treball la primera setmana de setembre. "A dia d’avui, encara no s’ha convocat i malgrat les gestions fetes per la PTD, sembla que el més calent està a l’aigüera. Demanem polítics dignes i implicació dels representants del territori per poder fer front comú. Estem cansats de paraules. Calen fets", sentencien.