La nova T-10 abaratix fins al 60 % els trajectes a Barcelona amb bus

Més freqüències a partir del 14 de setembre entre les poblacions de les Terres de l'Ebre

Redacció
01 de setembre del 2015
Actualitzat el 13 de setembre a les 9:44h
El servei operat per Hife connectarà diverses poblacions de les TE amb la terminal 1.
El servei operat per Hife connectarà diverses poblacions de les TE amb la terminal 1. | Sílvia Berbís


El departament de Territori i Sostenibilitat posarà en marxa a partir del 7 de setembre nous descomptes en la targeta T-10 en els desplaçaments amb autobús entre les Terres de l’Ebre i Barcelona. Així, s’unificarà el preu d’aquest títol per a qualsevol municipi de les Terres de l’Ebre amb la línia regular de bus a Barcelona i passarà a costar 95 euros. D’aquesta manera, la nova tarifa suposarà una rebaixa de fins al 60 % en el preu respecte del bitllet senzill.
 
Concretament, des d’Alcanar, el preu del trajecte s’abaratirà dels 12,78 euros actuals (amb T-10) als 9,5 euros, ja que fins ara la targeta costava 127,80 euros per viatjar d’Alcanar a Barcelona. Des de Tortosa, el preu per trajecte passarà dels 10,95 euros actuals als  9,5 euros, atès que el títol costava ara 109,50 euros per connectar la capital del Baix Ebre i Barcelona.
 
L’objectiu, segons exposa Territori i Sostenibilitat en una nota de premsa, és estimular la demanda i millorar la competitivitat del transport públic en este corredor, amb preus atractius per als viatgers i una oferta competitiva. En este sentit, des de l’any passat s’han introduït progressivament un conjunt de millores en l’oferta de serveis d’autobús en este corredor, de tal manera que actualment s’oferixen 10 anades i 10 tornades de dilluns a divendres des de la zona d’Alcanar, així com 5 anades i 5 tornades els dissabtes i diumenges. D’altra banda, des de la Terra Alta i Ribera d’Ebre, la connexió es fa amb 3 anades i 3 tornades diàries en període lectiu, i 2 anades i 2 tornades la resta de l’any.
 
La tecnologia utilitzada de la T-10 és la targeta sense contacte que ja es va implantar a les Terres de l’Ebre l’octubre passat quan el departament va posar en marxa la T-10/120 per als viatges interns a Terres de l’Ebre. Així, s’utilitza el mateix suport per moure’s tant internament com amb Barcelona.
 
La targeta és multipersonal, de manera que la poden fer servir diverses persones d’un mateix grup alhora, i s’adquirix als mateixos autobusos i a les taquilles d'HIFE, l’operador que gestiona estes línies. La recàrrega es pot fer tant a dins dels autobusos com a les taquilles de l’operador (estació d’autobusos de Tortosa i Amposta i taquilles de Barcelona).
 
 
Pel que fa als viatges interns a les Terres de l’Ebre, la T-10/120 que es va posar en marxa l‘octubre passat ha permès abaratir el cost dels trajectes fins a 1 euro per viatge. A data d’avui, s’han venut 6.727 targetes d’aquestes característiques, amb les quals s’han efectuat 226.109 viatges. Així, respecte el total de viatges, un 44% dels desplaçaments en transport públic a les Terres de l’Ebre es realitza a data d’avui amb aquesta targeta. A més, hi ha hagut un 14% d’increment de demanda amb 61.422 viatges més.
 
Més freqüències a partir del 14 de setembre
 
Paral·lelament als nous descomptes que ara entren en funcionament, el Departament posarà en marxa el 14 de setembre noves millores a diverses línies d’autobusos de les Terres de l’Ebre per incrementar l’oferta existent.
 
L’actuació s’inclou dins de l’estudi de millora de transport públic de les Terres de l’Ebre que es va presentar el passat novembre, que va permetre també la implantació d’altres mesures estratègiques, com ara el bus exprés e3 entre Tortosa i Alcanar, i el servei Tortosa-Aeroport Prat.
 
Concretament, els nous serveis que es posen en marxa són els següents:
 
· Dues noves expedicions entre Santa Bàrbara i Amposta. S’implanta una nova sortida (9:30h) i una tornada (16:00h) de dilluns a divendres feiners. Així, en total s’oferiran tres serveis d’anada i tres de tornada, per comunicar Santa Bàrbara amb la capital de comarca cobrint diferents franges horàries del dia, de dilluns a divendres feiners. D’esta manera hi hauria dues anades de Santa Bàrbara a Amposta al matí i una més a primera hora de la tarda; i tres tornades (una al migdia, una a primera hora de la tarda, una altra a última hora). Així, es vol facilitar l’accés a la capital,  on es troben els centres sanitaris, educatius i serveis de referència a la zona.
 
· Dues noves expedicions entre Móra la Nova i Tortosa. S’incorporarà una sortida més (8:45h) i una nova tornada (13:00h) de dilluns a divendres feiners. El servei passarà a oferir en total 8 expedicions, 4 d’anada i 4 de tornada, passant per l’eix de l’Ebre (C-12), que uneix de manera ràpida i còmoda les dues capitals de les comarques de la Ribera d’Ebre i  del Baix Ebre. L’actuació beneficiarà als municipis de Móra la Nova, Móra d’Ebre, Ginestar, Rasquera, Benifallet, Xerta, Aldover i Tortosa.
 
·  Dues noves expedicions entre Paüls i Tortosa. S’oferiran en total 4 connexions de dilluns a divendres feiners, dues d’anada i dues de tornada. L’increment de l’oferta es farà mitjançant un nou servei entre Paüls i Xerta, municipi  on es connectarà amb la línia de Móra la Nova a Tortosa per Xerta.
 
· Servei entre Miravet, Benissanet i Móra d’Ebre també els dies no lectius.  S’ampliarà l’oferta perquè el servei que actualment connecta els dies lectius la capital de la comarca de la Ribera d’Ebre i els seus centres hospitalaris i educatius de referència, amb Miravet i Benissanet,  també ho faci durant tot l’any de dilluns a divendres, amb dues expedicions diàries, una d’anada (8:15h)  i una de tornada (14:55h).
 
· Quatre expedicions més entre Els Eucaliptus, Els Muntells, St. Jaume d’Enveja i Amposta. Al servei actual se sumen dues expedicions més per sentit  dilluns a divendres feiners, de manera que ara la línia oferirà quatre sortides per sentit. També es crea una nova parada a Deltebre per facilitar la comunicació entre Deltebre i Amposta, fins ara inexistent.
 
· Dues expedicions més entre Tivissa, Móra la Nova i Móra d’Ebre. Els dies lectius es passarà de tres expedicions per sentit a quatre, i els dies feiners no lectius, de dos per sentit a tres. L’objectiu és millorar les connexions amb la capital de comarca, a on hi ha l’Hospital de Móra d’Ebre, l’estació ferroviària de Móra la Nova, equipaments educatius i altres punts que concentren més activitat.