Adif vol posar les màquines per vendre bitllets a l'exterior de l'estació de Móra la Nova

L'empresa es mostra inflexible, segons l'alcalde, en una decisió que pot implicar el tancament de l'edifici | El futur del servei ferroviari que s'oferix des d'esta important estació seguix a l'aire

Andreu Prunera
26 d'agost del 2015
Actualitzat el 13 de setembre a les 9:31h
La de Móra la Nova és l'estació principal de la línia R15 a les Terres de l'Ebre.
La de Móra la Nova és l'estació principal de la línia R15 a les Terres de l'Ebre. | Sílvia Berbís

Adif instal·larà màquines expenedores de bitllets a l’exterior de l’estació de Móra la Nova. Així ho ha fet saber l’empresa pública a l’Ajuntament de la localitat, que ha posat el crit al cel davant el que suposarà una nova reducció de la qualitat del servei. L’alcalde, Francesc Moliné, assegura que “amb les màquines expenedores al carrer, l’estació ja no té perquè estar oberta necessàriament” i advertix que, a curt termini, “podria acabar tancada”.

Moliné es va reunir la passada setmana amb alguns dels responsables d’Adif i denuncia que “l’empresa està decidida a deixar de vendre bitllets i es mostra del tot inflexible”. A més, amb les màquines al carrer, “tot i que diuen que vindrà personal a obrir l’estació, no ens asseguren que si tenen feina quede tancada, o que un dia puguen decidir simplement deixar d’obrir-la per als viatgers”, destaca Moliné. Segons l’alcalde, este fet “deteriora encara més un servei que ja és prou deficient arreu de les Terres de l’Ebre” ja que, tancant l’estació, “els passatgers hauran d’esperar a l’andana, a ple estiu o a ple hivern i tampoc hi haurà informació sobre retards en les arribades de tren”. A més a més, les màquines expenedores tampoc oferixen els mateixos serveis que fins ara s’oferien a l’estació, com la tramitació de la targeta daurada per a gent gran o la venda d’abonaments.

Davant la “poca accessibilitat” de l’empresa, Moliné destaca que ja s’han posat amb contacte amb diversos diputats del Congrés per tal de fer arribar la situació de l’estació davant les Corts de l’Estat.
 
Un servei rendible
Des de la Plataforma Trens Dignes subratllen que el servei de venda de bitllets a Móra la Nova “no és deficitari”, ja que factura vora uns 30.000 euros anuals. Fins fa un mes, la venda de bitllets anava a càrrec dels responsables del bar de l’estació, que facilitaven els bitllets als passatgers des de la taquilla a canvi de la mateixa comissió que reben els revisors dels trens per vendre bitllets.

Ara, sense esta comissió per la venda de tiquets, el bar de l’estació és deficitari i podria tancar les portes durant les properes setmanes. “El tancament de la taquilla pot portar la pèrdua de dos llocs de faena i que un altre servei com és el bar de l’estació també abaixe portes”, lamenta Moliné.

La Plataforma Trens Dignes continua la recollida de signatures per demanar una millora del servei ferroviari a les Terres de l’Ebre i la reducció del preu del bitllet per fer-les arribar al Síndic de Greuges. Pràcticament tots els ajuntaments ebrencs disposen de formularis per signar i també algunes estacions. A hores d’ara, la Plataforma ja ha recollit mig miler de signatures.