Trens Dignes recollirà signatures en suport a les demandes ferroviàries

per Redacció , Terres de l'Ebre, 10 de juliol de 2015 a les 09:18 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de juliol de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La Plataforma repartirà entre els usuaris un document amb les demandes principals. Foto: S.B.


La Plataforma Trens Dignes iniciarà una campanya de recollida de signatures entre els usuaris dels trens i la ciutadania en general en suport a les principals demandes en matèria ferroviària. És una de les propostes que va plantejar el Síndic de Greuges, Rafel Ribó, en la reunió mantinguda a petició seua esta setmana amb l’entitat social, en la que es van marcar estratègies comunes de treball, que passen per centrar els primers esforços en matèria de tarificació per millorar la relació qualitat-preu dels trajectes en tren a les Terres de l’Ebre.


De fet, “el Síndic ja ha actuat d’ofici presentant la corresponent queixa formal per la intolerable relació qualitat-preu, que es posa en evidència especialment quan es comparen distàncies equidistants entre les Terres de l’Ebre i Catalunya i les Terres de l’Ebre i el País Valencià i l’Aragó, diferències fruit de l’eliminació dels descomptes d’anada i tornada”, ha explicat la Plataforma en un comunicat. Per exemple, anar de Tortosa a Barcelona costa 30,70 euros, mentre que el viatge a València costa 21,40 euros l’anada, i 24,50 l’anada i tornada. Viatjar de Barcelona a Ulldecona costa 34,20 euros, però de Barcelona a Vinaròs, només 27,30.

La PDE elaborarà un document amb la concreció de les principals demandes que es repartirà entre els usuaris perquè les reivindicacions tinguen major ressò i per dotar de contingut i pes específic el treball propi del Síndic. El Síndic i el seu gabinet s’han compromès a projectar al màxim la lluita de la Plataforma Trens Dignes a través de les seues eines de treball i difusió habituals.


Trens Dignes ha explicat que les accions seran esglaonades, de manera que tot i centrar-se d’inici en l’àmbit de competència de la Generalitat, s’ampliaran també a totes aquelles qüestions que depenen del Ministeri de Foment, com pot ser l’aturada de l’Euromed a l’Aldea o la finalització d’infraestructures bàsiques per al desenvolupament del territori, com l’ample UIC o la doble via Vandellòs-Tarragona.

 

Participació