Més visitants als principals actius turístics de la Ribera d’Ebre

Redacció
01 de desembre del 2014
Actualitzat el 02 de desembre a les 8:00h
El castell de Miravet és el monument més visitat de la comarca.
El castell de Miravet és el monument més visitat de la comarca.

El Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre ha elaborat una anàlisi del perfil de visitants que han accedit als diversos punts d’informació turística durant el període d’estiu i en concret dels mesos de juliol, agost i setembre. En total han estat 1.314 les consultes dutes a terme, amb un total de 4.616 visitants. Comparant estes dades amb les de l’any anterior, el nombre d’usuaris i consultes ha disminuït, però esta xifra contrasta amb la de visites als principals actius turístics de la comarca, on s’ha registrat un augment de visitants. Així, si el 2012 van ser 18.211 els visitants als indrets d’atracció turística principal, i 18.995 el 2014, este estiu la xifra ha arribat a 21.306. Cal destacar el nombre de visites al castell de Miravet, amb més de 17.000 durant el període d’estiu; seguit de la reserva natural de Sebes a Flix; el castell de Móra d’Ebre; les visites guiades al castell, nucli antic, façanes fluvials, el refugi antiaeri, el molí d’Oriol i la Colònia Fàbrica a Flix, i el refugi antiaeri de la font Gran de Benissanet.

Seguint amb l’informe, fet a partir dels visitants als punts d’informació, cal destacar l’augment experimentat en els últims anys, molt significatiu, del turisme de proximitat i concretament dels que procedixen de l’àrea geogràfica de Barcelona, passant del 24 % fa tres anys al 42 % actual. En segon lloc, amb un 12 %, se situen els visitants que viuen a França.

Respecte als segments de població, el més nombrós són les famílies, que representen un 56 % del total i amb tendència creixent.  Pel que fa als dies d’estada, la majoria de visitants (58) hi estan de pas o d’excursió d’un dia. Cal ressaltar, però, que un 29 % de les consultes que s’han atès han estat formulades per persones que fan una setmana d’estada o menys, a la comarca. Esta categoria representava fa tres anys un 15 %, per tant, en els darrers anys s’ha produït un augment important. Els turistes que pernocten a la Ribera d’Ebre representen el 33 %.

Pel que fa al mitjà informatiu que han fet servir, Internet (35 %), amb un augment de 15 punts percentuals en els darrers dos anys, i altres punts d’informació o oficines de turisme són els dos mitjans més utilitzats.