Surtdecasa.cat consolida l'aposta per la difusió cultural en xarxa

El digital compta amb les edicions de Terres de l'Ebre, Penedès, Camp de Tarragona, Empordà i acaba d'estrenar la de Ponent

Redacció
08 de juliol del 2014
Els components de Surtdecasa.cat Ebre, Anna Zaera, Robert Roig i Neus Barberà.
Els components de Surtdecasa.cat Ebre, Anna Zaera, Robert Roig i Neus Barberà. | Cedida
Els components de Surtdecasa.cat Ebre, Anna Zaera, Robert Roig i Neus Barberà. Foto: Nusgràfic

Amb el lema "El digital de cultura de proximitat", el portal Surtdecasa.cat, nascut a les Terres de l'Ebre l'octubre de 2010, ha estrenat este estiu una capçalera nacional que inclou les cinc edicions actuals, que recullen la informació cultural i d'oci dels diferents territoris catalans, a través de reportatges, entrevistes i opinió, així com també una exhaustiva agenda d'esdeveniments.

Surtdecasa.cat va néixer com el primer mitjà de comunicació cultural i digital de les Terres de l'Ebre de la mà de les periodistes Neus Barberà i Anna Zaera, juntament amb l'informàtic Robert Roig, amb la intenció d'ajudar a la vertebració cultural i social de les Terres de l'Ebre, a través de les noves tecnologies.

A esta edició ebrenca, nascuda l'octubre de 2010, s'hi va sumar la del Penedès (desembre de 2012), Camp de Tarragona (abril de 2013) i Empordà (desembre de 2013) i, recentment estrenada (juny 2014) la de Ponent, que inclou les sis comarques que integren la vegueria lleidatana.

Esta ampliació posa de manifest l'èxit d'un projecte emprenedor que va apostar des d'un inici per Internet com a plataforma de comunicació, amb l'objectiu de donar cobertura exhaustiva de l'activitat cultural de les Terres de l'Ebre, un territori allunyat i sense tradició pel que fa a la difusió cultural.

La capçalera nacional ofereix un recull dels reportatges territorials més destacats així com una selecció dels actes d'agenda més interessants, a fi que el lector puga fer-se una idea de l'oferta d'oci i cultura activa més enllà de Barcelona.

L'aposta de Surtdecasa.cat per oferir una proposta de periodisme cultural ha estat basada en la qualitat dels continguts periodístics, el rigor pel que fa a la informació d'agenda i també a l'utilització de les principals eines d'interacció amb el lector/usuari que ofereix Internet i les xarxes socials.

Els equips de cada zona són autònoms pel que fa a l'elaboració de continguts i explotació comercial de la marca. Esta fórmula descentralitzada i horitzontal fomenta la flexibilitat dels diferents projectes territorials i el seu arrelament al territori, a la vegada que garanteix una mateixa unitat pel que fa als continguts, a l'estètica, així com també a les fórmules publicitàries i als valors del projecte. La capçalera de Surtdecasa.cat recull informacions relacionades amb la gastronomia, la música, les arts, les fires i les festes, la literatura o la natura, així com també l'emprenedoria. I compta també amb una extensa comunitat de blocaires en cadascuna de les seves delegacions, que amplien l'oferta de continguts temàtics.

Surtdecasa.cat s'ha distingit també per ser un projecte pro-actiu pel que fa a la dinamització d'activitats i espectacles culturals en els territoris que cobreix periodísticament, amb la finalitat d'incentivar la participació dels ciutadans en territoris on tradicionalment l'oferta cultural no ha estat tan abundant com a Barcelona.