L'Institut Sòl de Riu d'Alcanar clou amb èxit la primera edició de l'«Aprenem junts»

Redacció
13 de juny del 2014
Alumnes que han participat en el projecte.
Alumnes que han participat en el projecte. | Cedida
Alumnes que han participat en el projecte. Foto: Cedida

L’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Sòl de Riu ha destinant durant este curs dotze hores a fer tasques de voluntariat a la sala infantil de la Biblioteca Pública Trinitari Fabregat, una tasca d'aprenentatge que s'inclou en el projecte “Aprenem junts”.

Les regidories d’Educació i de Cultura de l’Ajuntament d’Alcanar, juntament amb l’Institut Sòl de Riu i la Biblioteca Pública Trinitari Fabregat, a proposta del Departament d’Ensenyament, van posar en marxa, este curs 2013-2014, el projecte amb l’objectiu de conscienciar l’alumnat de les necessitats socials del municipi i donar a conèixer la importància del voluntariat com a acció responsable de compromís cívic.

D’esta manera, es pretenia que els estudiants adquirissen aprenentatges pràctics en formació de valors, alhora que s’involucressen en una problemàtica social actual i en prenguessen consciència, ja que són molts els pares que troben en la Biblioteca una opció per a que els seus fills puguen passar les tardes.

Esta iniciativa vol vincular el món educatiu amb les necessitats socials del municipi. Mitjançant este servei a la societat a través del voluntariat, els participants adquireixen experiències i contribueixen a atendre les necessitats reals de l’entorn social.

La cloenda del projecte es va celebrar el passat dimecres 11 de juny al Verger de la Mestra Gual, a la Biblioteca Trinitari Fabregat, i va comptar amb la presència de l’inspectora dels Serveis Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre, Immaculada Obiol, l’alcalde d’Alcanar, Alfons Montserrat, i la regidora d’Educació, Ma. Carme Navarro. En l’acte, la directora de l’Institut Sòl de Riu, Carme Caballer, i el professor que ha dirigit el projecte, Àlex Arias, van destacar la importància del projecte tant des de la part educativa com també de la social, i van fer una valoració molt bona del primer any de projecte, a partir de les dades obtingudes de les enquestes fetes a l’alumnat participant. Així mateix, dos representants de l’alumnat van expressar la seua satisfacció per haver participat en el voluntariat de l’”Aprenem junts” i van ressaltar que ha estat una experiència  molt enriquidora tant per als xiquets i xiquetes usuaris de la Biblioteca, com també per a l’alumnat de secundària que hi ha participat.

“Aprenem junts” és un projecte pilot que s’ha iniciat enguany, però amb la intenció que el proper curs forme part del currículum educatiu. I en este primer any de posada en marxa ha rebut el segon premi en la categoria Terres de l’Ebre, en la 7a edició del premi Federio Mayor Zaragoza, concurs de bones pràctiques i accions per a construir un món millor.