Foment opta definitivament pel traçat interior de la futura A7 a l'Ebre

El ministeri aprova l'estudi informatiu del tram que avui surt publicat al BOE | El pressupost estimat per a la construcció del tram entre la Jana i El Perelló és de 470 MEUR

Redacció
28 d'abril del 2014
El Ministeri de Foment ha aprovat, mitjançant la seva publicació avui al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), l'expedient d'informació pública i l'estudi informatiu definitiu del tram La Jana - El Perelló, de l'autovia del Mediterrani A -7, que discorre entre les províncies de Castelló i Tarragona. El pressupost estimat per a l'execució d'este tram és de 470 MEUR.

En l'estudi informatiu previ es van proposar tres alternatives base: costanera, intermèdia i interior. L'alternativa aprovada és la interior, modificada per tenir en compte les al·legacions presentades durant els processos d'informació pública. Així, s'ha desplaçat el traçat lleugerament en comptes de l'inicialment proposat per reduir l'afecció a espais naturals, LIC i ZEPA (Llocs d'Interès Comunitari i Zones d'Especial Protecció per a les Aus) i altres zones de valor ambiental.

Així, el traçat s'aproxima al terme municipal de Sant Rafel del Riu per minimitzar l'afecció als secans de Montsià. De la mateixa manera, el traçat s'aproxima a l'autopista AP-7 per reduir l'afecció a l'espai natural de les serres de Cardó-Boix i al jaciment arqueològic de Vinaxarop. Al terme municipal de Santa Bàrbara, s'ha desplaçat el traçat per allunyar d'una zona inundable del barranc de la Galera i buscar una zona favorable per a l'enllaç amb la carretera autonòmica C -12 (eix de l'Ebre).

Actualment la N-340 en l'àmbit d'este estudi és una carretera de calçada única, amb un sol carril per a cada sentit de circulació. La nova autovia A -7, d'una longitud de 60 km ha estat analitzat en l'estudi informatiu avui aprovat, serà una alternativa a la carretera N-340 i a l'autopista AP-7.

Els termes municipals afectats són: la Jana, Traiguera i Sant Rafel del Riu a la província de Castelló i Ulldecona, Godall, La Galera, Santa Bàrbara, Tortosa, l'Aldea, Camarles i l'Ampolla a les Terres de l'Ebre.

La futura autovia estarà formada per dues calçades , cadascuna amb dos carrils de 3,5 metres, flanquejats per vorals exteriors de 2,5 metres i interiors de 1,0 m, i separades per una mitjana de 4,0 m.