El 70% de l'atenció primària de l'Ebre ha estat no presencial durant la crisi del coronavirus

Salut apunta que s'han superat les 2.500 visites diàries sense contacte directe i l'activitat telefònica puja al 37%

Aguaita.cat
09 d'abril del 2020
Actualitzat a les 20:14h
El 70% de l'atenció primària a les Terres de l'Ebre ha estat no presencial durant la crisi del coronavirus
El 70% de l'atenció primària a les Terres de l'Ebre ha estat no presencial durant la crisi del coronavirus | Cedida
L'activitat no presencial de l'atenció primària a les Terres de l'Ebre durant la crisi del coronavirus ha arribat al 70% de les consultes, segons dades del Departament de Salut. La necessitat de donar una resposta a les necessitats de la població i prevenir la pandèmia, sosté, ha impulsat noves formes d'atenció i contacte amb l'usuari que garanteixin el seguiment "evitant desplaçaments innecessaris". Això, apunta el Departament, ha elevat l'activitat diària telefònica del 2,8% del total de l'activitat al 36,7%, mentre que l'e-consulta ha passat del 0,45% al 7,28%. En total, segons les mateixes dades, el nombre total de visites no presencials diàries ha superat les 2.500, a més de donar resposta a 2.000 peticions rebudes telemàticament.
D'altra banda, el Departament ha anunciat també que ha posat en marxa un programa de suport específic a les residències de gent gran del territori per assegurar l'atenció sanitària i social dels pacients institucionalitzats durant la pandèmia. Concretament, detallen que s'ha iniciat una actuació proactiva a tots els equipaments per garantir la seguretat clínica així com minimitzar contagis de cuidadors i professionals. La tasca es desplega de forma coordinada amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i la Unitat de Salut Pública.
Paral·lelament, i per fer front a la situació generada pel coronavirus a les unitats d'Assistència a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR), s'ha reorganitzat l'atenció per assumir la demanda creixent d'atenció i el tractament adequat dels casos preservant la salut dels treballadors. Des del passat 13 de març, i per disminuir la demanda presencial, s'ha incrementat la demanda telefònica i fet una gestió proactiva d'agendes per assegurar l'atenció de demandes que no admeten demora.
També s'han habilitat circuits alternatius d'entrada en alguns centres. En els dos casos que no disposen d'aquesta alternativa i es requereix el canvi d'ubicació física de la llevadora, al CAP de l'Ametlla de Mar i a Roquetes, a partir d'este dilluns la consulta passarà a fer-se, respectivament, al CAP del Perelló –dimecres i previ contacte- i a la Clínica Terres de l'Ebre, dilluns i dijous.