L’Ajuntament de la Ràpita posa en marxa un servei d’atenció social i d’ajuts fiscals davant el coronavirus

El servei se sol·licita al telèfon 637 589 289, des d’on el Serveis Socials de l’Ajuntament i un grup de voluntaris gestionaran les peticions

L'alcalde de la Ràpita, en la roda de premsa retransmesa per streaming.
L'alcalde de la Ràpita, en la roda de premsa retransmesa per streaming. | Cedida
Aguaita.cat
16 de març del 2020
Actualitzat el 17 de març a les 9:19h
L’Ajuntament de la Ràpita ha activat un servei d’atenció a les persones vulnerables a l’epidèmia de coronavirus (Covid-19) que, coordinat per la regidoria de Polítiques Socials, prestarà atenció a la gent que necessite rebre aliments, productes bàsics o medicaments a casa. Així mateix posa en marxa un paquet de mesures econòmiques per reduir la pressió fiscal i ajudar a combatre els efectes econòmics del coronavirus. 

L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, ha explicat estes mesures en una roda de premsa retransmesa per Ràdio Ràpita i en streaming per les xarxes socials de l’Ajuntament, i sense la presència física de periodistes, que han pogut fer arribar les seues preguntes prèviament. 

“És imprescindible que tothom es quede a casa. Hem de tindre en compte que el real decret de l’estat d’alarma hauria de ser més contundent i més clar. Davant d’esta situació, demano màxima responsabilitat de tothom. Els esforços individuals que fessem aniran en benefici de la col·lectivitat”, ha dit Caparrós. 

El Servei d’Atenció a Persones Vulnerables, disponible des d’este dilluns 16 de març, va dirigit a persones majors de 65 anys, amb patologies i/o pluripatologies amb l’objectiu que no hagen de sortir al carrer a subministrar-se aliments, productes de primera necessitat o medicaments.  

El servei se sol·licita al telèfon 637 589 289, des d’on el Serveis Socials de l’Ajuntament i un grup de voluntaris gestionaran les peticions amb els establiments comercials i farmàcies del municipi. Tanmateix, amb la col·laboració d’un equip psicològic voluntari, s’oferirà  atenció telefònica per ajudar a passar el confinament.

Pel que fa a les mesures fiscals, s’ha acordat l’ajornament o l'ampliació del termini de pagaments d’impostos i taxes i l’aplicació de descomptes en taxes, com la de l’ocupació de la via pública per bars i restaurants, la quota de la piscina municipal o la del mercat ambulant. 

Serveis mínims

A més, este dilluns s’ha aprovat un decret establint els serveis mínims i essencials de l’Ajuntament de la Ràpita. S’ha acordat que, com a mínim un treballador, seguirà prestant els serveis de secretaria, de l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana, dels Serveis Tècnics i d’Urbanisme. No obstant això, l’atenció ciutadana presencial queda suspesa (excepte l’OMAC) i els serveis es faran de forma telemàtica i telefònica. 

La plantilla de la Policia Local i de la Brigada Municipal seguirà presentant els seus serveis de forma presencial per assegurar el compliment de les mesures sanitàries i de confinament. La resta del personal municipal treballarà de forma no presencial, com és el cas del personal de Ràdio Ràpita, que oferirà butlletins horaris. 

L’alcalde ha recordat també que amb l’activació del pla Procicat, divendres passat, la Comissió de Seguiment constituïda a l’ajuntament ja va prendre les mesures de tancar els equipaments municipals durant un mínim de quinze dies i de suspendre també l’activitat pública organitzada per l’Ajuntament. 

Caparrós ha fet un extens agraïment als professionals sanitaris, als cuidadors de gent gran, als treballadors que es mantindran als llocs de treball per complir el servei públic, també al personal de l’Ajuntament que, com la brigada, la Policia Local o de l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana mantindrà l’activitat. 

Finalment, l’alcalde ha fet una crida a la calma i a escoltar les indicacions dels organismes oficials davant una situació, que, ha explicat, serà complicada durant algunes setmanes i ha demanat a la gent que no surta de casa en compliment de l’estat de l’alarma i que tinga especial cura per a la gent gran.