Les mobilitzacions per dignificar el servei ferroviari a l'Ebre tornen el dia 16 de sota el lema «Ni un tren menys»

Trens Dignes convoca la ciutadania el diumenge 16 de febrer a les 11 hores a l'estació de l'Aldea

Un cartell que reclama 'Trens Dignes' a les Terres de l'Ebre davant de l'estació de l'Aldea.
Un cartell que reclama 'Trens Dignes' a les Terres de l'Ebre davant de l'estació de l'Aldea. | ACN
Aguaita.cat
04 de febrer del 2020
Actualitzat a la 13:14h
El diumenge 16 de febrer la Plataforma Trens Dignes torna a les mobilitzavions per reivindicar, un cop més, millores en el servei ferroviari.

Amb el lema ‘Ni un tren menys’, l’acció, convocada a les 11 del matí a l’Estació de l’Aldea denúncia el desmantellament de serveis al territori des de la posada en marxa de la variant de Vandellòs el passat 13 de gener: “Malgrat les promeses de millora del servei, l’arribada de la nova infraestructura no ha suposat cap avenç substancial, ans al contrari”, denuncia la plataforma. Així, s’han perdut freqüències i s’ha eliminat el servei d’Euromed (aconseguit el 2016). “Només l’arribada d’un tren Avant ha intentat maquillar l’evident manca de respecte cap a la ciutadania de les Terres de l’Ebre”, lamenta Trens Dignes.

Per tot plegat, la plataforma convoca de nou a la ciutadania i agents institucionals del territori. De fet, esta mobilització s’havia de realitzar al mes de gener, però a causa del temporal Glòria es va suspendre.

Trens Dignes denuncia que no hi ha cap nova freqüència de regionals a la línia R16. Continuen existint 20 trajectes al dia entre Tortosa i Barcelona (10 per sentit) i amb franges horàries amb buits de fins a dos hores i quart a l’Aldea i Tortosa, que augmenten a sis hores a l’estació d’Ulldecona, que es queda amb les 8 freqüències de regionals que tenia. Tampoc l’R15 veu millorada la seua oferta de serveis i té buits de fins a 4 hores sense cap tren.

Pel que fa a la connexió amb el País Valencià, des de l’Estació Central de l’Ebre (l’Aldea-Amposta-Tortosa) continua havent-hi el mateix número de trens, 20 al dia (10 per sentit): 4 regionals i 6 talgo.

“Amb la nova proposta d’horaris, cap tren no recupera el temps de trajecte del 2016, any en que es van començar a aplicar els horaris trampa que incorporen oficialment els retards. S’inaugura una infraestructura del segle XXI per a tindre horaris del segle XX”, denuncia Trens Dignes.

A més l’Estació Central de l’Aldea passa de tindre 20 serveis al dia a tindre’n 17. Abans hi havia 10 regionals per sentit, més 6 talgo per sentit, més 4 euromed (només direcció nord) i ara hi ha els mateixos regionals, els mateixos talgo, s’han perdut els euromed i només s’hi suma un nou Avant.

Per tot plegat, Trens Dignes demana el retorn dels 4 Euromed o d’un servei similar en quant a temps de trajecte i preu del bitllet i que conecte el territori amb Tarragona ciutat.  També més connexions amb la Línia d’Alta Velocitat i noves freqüències de regionals semidirectes en aquelles franges més buides i amb combois 449, “que s’ha demostrat que oferixen un temps de trajecte competitiu i amb comfortabilitat”.

D’altra, també exigeixen la recuperació dels horaris del 2016 en els regionals i la progressiva millora del seu temps de trajecte. Així com una millor connexió amb el nord del País Valencià, especialment amb el Maestrat i la sincronització dels horaris d’autobusos de les principals localitats del territori amb l’Estació Central de l’Ebre, en coordinació amb les parades dels diferents trens, sobretot dels talgo.