Ferran Bel exigeix al govern de l’Estat que millore els serveis ferroviaris i el cabal ecològic de l'Ebre

Ferran Bel: “Serem proactius però també farem una oposició exigent i constructiva, Catalunya necessita solucions”

Ferran Bel en roda de premsa, 13 de gener de 2020
Ferran Bel en roda de premsa, 13 de gener de 2020 | Cedida
Redacció
13 de gener del 2020
Actualitzat a les 16:42h
Este matí el diputat de Junts per Catalunya, Ferran Bel, ha fet una valoració de l’actualitat política al Congrés, així com de la constitució del nou govern de Pedro Sánchez i Pablo Iglesias. Bel ha fet referència al debat d’investidura que va tenir lloc la setmana passada i el posicionament del ‘no’ de JxCAT en la votació. “Enteníem que no podíem donar confiança al candidat Pedro Sánchez perquè ell mateix no volia els nostres vots i perquè no ens mereixia cap confiança ni aportava cap proposta de solució per a Catalunya”, ha manifestat el diputat, “si algú compara el discurs de la moció de censura i el de debat d’investidura comprovarà que eren molt semblants”. Bel ha explicat que Sánchez va oblidar el diàleg i el reconeixement d’un conflicte polític entre Catalunya i l’Estat després de ser president del govern, “veient aquesta experiència des de JxCAT no podíem donar suport, de cap de les maneres, al cap de cartell del PSOE”, ha afegit el diputat. 

Junts per Catalunya es mantindrà ferm en l’exigència dels seus postulats no només per a la solució del conflicte polític català, sinó també per a la resta de reivindicacions i temes pendents que hi ha al país i al territori. “Serem proactius i farem les nostres aportacions en totes aquelles mesures que puguem compartir i que millorin la vida dels catalans, i farem la nostra tasca des de l’oposició exigent i constructiva i ens posicionarem en contra de tots aquells temes que afecten negativament el nostre país i la nostra gent”, ha reblat el diputat al Congrés. 

Este mateix dilluns pren possessió el govern de l’Estat espanyol, el primer govern de coalició. Un fet que el diputat de JxCAT al Congrés ha valorat positivament, “això és una novetat en positiu, ja que les polítiques que s’implementin a Madrid no seran responsabilitats exclusives del PSOE, sinó que també ho seran d’Unidas Podemos i totes les seves marques electorals a Catalunya i al nostre territori”. Més enllà de la incorporació de dos independents al govern, com són José Luis Escrivá (Ministeri de Seguretat Social, Inclusió i Migracions) i Manuel Castells (Ministeri d’Universitat) Ferran Bel recalca que “som molt crítics en la constitució d’aquest govern perquè incrementa un 30% el número de ministeris, veurem si aquesta xifra també augmenta les places d’assessors, càrrecs de confiança i el sottogoverno, entre d’altres, i això no es transforma en una millor acció de govern”. Bel també ha fet referència al greu error de la partició d’alguns ministeris, com és el cas del Ministeri d’Universitat que es separa de ciència i recerca. 


La taula de diàleg, els serveis ferroviaris i el cabal ecològic punts importants 

El diputat al Congrés ha ratificat que hi ha diversos temes de caràcter territorial i de país, així com iniciatives pròpies de JxCAT, que cal tractar amb urgència. La principal prioritat a nivell de país és la Taula de diàleg que “s’ha d’acabar de materialitzar i ha de ser una eina amb la qual puguem parlar de tot, n’és una peça clau de la legislatura”, ha assegurat Bel. 
Però també hi ha altres punts que tenen caràcter territorial i sectorial, alguna d’aquestes qüestions és la situació dels serveis ferroviaris a Tarragona i les Terres de l’Ebre.Avui, es posa en funcionament la doble via entre Vandellós-Tarragona després de 20 anys i dels darrers 5 anys amb moltes afectacions a causa de les obres que es duien a terme. Bel ha lamentat que “no és de rebut que avui tinguéssim pitjors serveis ferroviaris a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona fins fa 4 anys i tampoc ho és que els regionals tinguin un horari més elevat que el 2016”. 

El diputat ha continuat explicant que “tampoc és de rebut que els Euromed no parin a l’estació de l’Aldea-Amposta-Tortosa i no hi hagi trens substitutius, així com tampoc ho és que es van prometre els quatre serveis d’Avant de Tortosa fins a Barcelona, passant pel Camp de Tarragona, i encara no s’hagin posat en marxa”. En esta línia Bel ha exigit que les primeres mesures d’este any per part del govern de l’Estat sigui modificar aquesta estructura de serveis ferroviaris que perjudica el nostre territori. 

Així mateix, el diputat de JxCAT ha assegurat que “la Generalitat de Catalunya ha tingut en tot moment la predisposició de mantenir el conveni perquè els Euromed continuessin parant a l’estació de l’Aldea-Amposta-Tortosa, i així ho ha traslladat a les comissions i també per escrit al secretari general de l’Estat”, assegura Bel. A més, ha afegit que “la Generalitat de Catalunya també està assumint el cost dels Avant, per tant és totalment fals que sigui la Generalitat qui hagi volgut retirar els serveis de l’Euromed”. 

Per últim, Ferran Bel ha volgut deixar sobre la taula que d’ençà de fa un any i mig, amb un govern socialista, i amb majoria parlamentària suficient per modificar el cabal ecològic del riu Ebre no va ser possible. “Ara no hi ha excusa, vist que tenim una vicepresidència de transició ecològica, tenim el PSOE i Unidas Podemos al govern i hi ha majoria parlamentària complementada amb altres formacions polítiques, entre elles JxCAT, que farien aquesta modificació”, ha etzibat el diputat.