Corredor Mediterrani

​Les comarques del sud, en peu de guerra contra el corredor mediterrani que s'estrena avui

L'obertura del corredor suposa menys trens, menys freqüències i menys connexions

per Alba Domingo , 13 de gener de 2020 a les 09:45 |
Vies de tren del Corredor Mediterrani | Europa Press
Este dilluns s'estrena a les comarques de Tarragona i Terres de l'Ebre el nou tram del corredor mediterrani. Després de mesos de queixes, mobilitzacions i protestes tant per part de la ciutadania com dels Ajuntaments de la demarcació, res s'ha pogut fer per evitar la posada en marxa d'esta nova infraestructura. A partir d'avui, estacions com la de Salou s'eliminen, es redueixen les connexions amb les Terres de l'Ebre, es perden trens i viatgers a tots els municipis, s'empitjoren els horaris i s'allarga el temps dels trajectes.

Es tracta d'una ampliació de les infraestructures ferroviàries que perjudica milers d'usuaris del sud, que lluny de veure millorar les connexions amb Barcelona i la resta de municipis, veuen com la demarcació perd trens i s'aïlla - encara més – de la resta del territori. De moment, el Govern ha anunciat la convocatòria d'una reunió amb tots els ajuntaments afectats per mirar de fer un front comú i exigir a Renfe un millor servei ferroviari.


El crit contra el nou tram del corredor ha estat unànime per part de totes les institucions, partits i entitats, però la reforma ja és una realitat: menys trens, menys freqüències, menys connexions i menys compromís amb la sostenibilitat.

Els efectes a la ciutat de Tarragona


Amb la posada en marxa de la nova infraestructura, l'estació de la ciutat perdrà els trens Euromed, els que uneixen Barcelona i València. Això farà que Tarragona es convertisca en l'única capital de província del corredor mediterrani sense parada i perjudicarà les més de 300 persones que utilitzen diàriament este servei. A partir d'avui, doncs, els usuaris s'hauran de desplaçar fins a l'estació del Camp de Tarragona, que està als afores, per agafar-lo.

Si bé es manté el nombre de trens regionals que uneixen Tarragona amb Barcelona, els horaris seran pitjors. Per exemple, els caps de setmana a la tarda no hi haurà Regionals Exprés durant dues hores i a mig matí les franges entre tren i tren seran de més d'una hora i mitja.

Salou, la ciutat més afectada

La ciutat que queda més mal parada és Salou. El trajecte fins a Tarragona passa de 15 a 30 minuts, perquè l'estació salouenca actual desapareix pel tancament de la línia de la costa i els viatgers hauran d'anar fins a PortAventura amb autobús per agafar el tren. El mateix passa per anar de Salou a Cambrils, que fins ara es pot fer en cinc minuts en tren, i a partir de dilluns serà mitja hora i en autocar. Això afectarà els 675.000 passatgers que l'utlitzen cada any. 

Per anar fins a Barcelona des de Salou, el temps s'incrementa d'una hora i vint minuts fins a les dues hores. En este darrer cas, els usuaris s'hauran de desplaçar fins a PortAventura i canviar de tren a Tarragona, ja que tan sols hi haurà un tren diari entre l'estació del parc temàtic i la capital catalana.

 

Participació