S'inicien els tràmits pel canvi d'ample de via entre Tarragona i Castelló

L'adaptació ferroviària afectarà els subtrams entre Castelló i Vandellòs i la nova variant entre Vandellòs i Tarragona

Imatge d'un tram de la via
Imatge d'un tram de la via | Europa Press
NacióTarragona
25 de novembre del 2019
Actualitzat a les 17:33h
El Ministeri de Foment ha començat els tràmits per implantar l'ample de via internacional en el tram ferroviari entre Castelló i Tarragona del Corredor Mediterrani. L'anunci ha estat publicat este dilluns al BOE. L'adaptació a l'ample internacional afectarà els subtrams entre Castelló i Vandellòs, que actualment té en servei una doble via d'ample ibèric electrificada, així com la nova variant entre Vandellòs i Tarragona, que encara es troba en obres però ha d'entrar aviat en funcionament, amb també amb dos vies d'ample ibèric. Este tram connectarà amb la línia d'Alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa mitjançant el canviador d'ample de la Boella.
 
A banda d'esta adaptació –que afectarà tant les vies generals com les que així ho requerisquen per raons de circulació –apartadors-, l'Estudi Informatiu també preveu adaptar les instal·lacions i elements de la línia que facen falta per poder explotar correctament la longitud del tren estàndard interoperable –de 750 metres- garantint l'adequada prestació, capacitat, estabilitat i fiabilitat dels trànsits de passatgers i mercaderies.

En l'àmbit global del corredor mediterrani, estes actuacions de modificació abastaran el recorregut entre Múrcia/Escombreras i Castellbisbal (Baix Llobregat). Segons el govern espanyol, el corredor és una peça "clau" en la connexió amb europea connectant Andalusia, Múrcia, País Valencià i Catalunya amb la frontera francesa, donant servei a un àmbit que concentra "una part significativa de la població i el PIB", amb els principals ports del Mediterrani i destacats centres industrials.

En este sentit, el Pla d'Infraestructures, Transport i Habitatge entre 2012 i 2024 va fixar l'objectiu de promoure "la integració funcional del sistema de transport i millorar l'eficiència i la competitivitat organitzant la utilització de les capacitats existents". Consideren fonamental assolir la "interoperabilitat ferroviària" amb la resta de xarxa europea i apostar, "de forma irrenunciable", per l'ample de via internacional.