Una nova aplicació informàtica permet fer anònima la crida dels pacients al CAP de l’Ametlla de Mar

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre ha iniciat un projecte pilot als centres d’atenció primària

Admisió d'un usuari al centre.
Admisió d'un usuari al centre. | ICS
Redacció
09 d'octubre del 2019
Actualitzat a les 19:41h
La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre ha iniciat un projecte pilot als centres d’atenció primària de Catalunya, concretament al CAP l’Ametlla de Mar, mitjançant una aplicació a la pantalla Teseo que permet fer anònima la crida dels pacients per entrar a les consultes.

El primer pas és la identificació i l’admissió dels usuaris per mitjà de la targeta sanitària individual (TSI) a les pantalles Teseo de l’entrada del centre. Un cop identificat l’usuari i el sistema d’informació ECAP, que és el programa d’història clínica informatitzada, comprova que té visita, s’imprimix un tiquet amb un codi alfanumèric aleatori que dirigix l’usuari a la sala d’espera que li correspon.

A les pantalles de televisió ubicades a la sala d’espera apareix, acompanyat d’un avís sonor, el codi del tiquet de l’usuari i el número de la consulta a la qual ha d’entrar, activat pels mateixos professionals sanitaris, metges, pediatres o infermers, des del seu ordinador. D’esta manera l’admissió i la crida dels usuaris és molt més ràpida i, a més, s’evita dir-ne el nom, cosa que permet millorar la confidencialitat.