El nou cartipàs d'Amposta generarà un estalvi de més de 370.000 euros en quatre anys

S’estructurarà en cinc grans àrees i una comissió especial del Poble Nou i Nuclis Aïllats

Façana de l'Ajuntament d'Amposta sense la pancarta dels presos polítics ni els llaços grocs.
Façana de l'Ajuntament d'Amposta sense la pancarta dels presos polítics ni els llaços grocs. | Cedida
Redacció
02 de juliol del 2019
Actualitzat a les 17:40h

Així queda estructurat el nou cartipàs de l'Ajuntament d'Amposta que entrarà en vigor l'11 de juliol Foto: Cedida


Cinc grans àrees amb un responsable per cada àrea on es distribueixen totes les regidories i una comissió especial de Poble Nou i Nuclis Aïllats. Així és com s’estructura el cartipàs de l’Ajuntament d’Amposta per al mandat 2019-2023. Un cartipàs que entre d’altres coses destaca perquè generarà un estalvi de més de 370.000 euros en quatre anys respecte el cartipàs del mandat 2015-2019, segons ha apuntat l’Ajuntament.

L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, amb quatre dels 16 regidors que actualment té Esquerra d’Amposta ha explicat en roda de premsa  que este important estalvi es genera perquè s’establixen topalls en el cobrament de les assistències, "la majoria de les quals es mantenen".

"Només en modifiquem una, la d’assistències a les Comissions Informatives. Fins ara la remuneració estava fixada en 54 euros bruts mensuals, i este nou mandat la fixem en 200 euros bruts, però establim un topall d’una sessió al mes o tres al trimestre", explica l’alcalde. L’assistència al ple es manté als 445,84 euros bruts per sessió, amb un màxim d’una sessió al mes o tres al trimestre. La mateixa limitació té la Junta de Portaveus, que en este cas té una remuneració de 334,47 euros bruts per sessió. Pel que fa a la Junta de Govern Local (190,94 euros bruts per sessió) i les Juntes de Coordinació amb l’Alcalde (120 euros bruts per sessió) es limiten a quatre al mes o 12 al trimestre. Onze dels 16 regidors de l’equip de govern aniran per assistències, "per tant, a qui més afecta aquesta mesura de limitar el número d’assistències és al propi equip de govern", ha dit Tomàs, tot recordant que "és un model que altres administracions locals i supramunicipals ja han aplicat" i que respon "al compromís d’Esquerra d’Amposta que els sous dels polítics no comprometi en cap cas el capítol 1 del pressupost municipal i a la filosofia que tots els que estem en política ho estem per vocació i per tant, la majoria manté la seva vinculació professional".

D’altra banda, i fins que s’acaben de conformar les administracions supramunicipals, cinc regidors del total de l'equip de govern aniran per dedicació. En principi 4 seran de dedicació al 100% mentre que un al 80%. "En aquest cas el que hem fet ha estat actualitzar el sou amb el 6% de pujada d’IPC que han tingut els funcionaris", ha dit l’alcalde, "les dedicacions al 100% tindran un sou de 32.000 euros bruts i les del 80% de 25.000 euros bruts". Pel que fa els càrrecs de confiança, la persona responsable de Premsa i Protocol tindrà un sou de 31.900 euros bruts i el coordinador de Serveis al Territori, de 38.000 euros bruts.

El cartipàs s’estructura en cinc grans àrees des d’on enllaçen les  regidories. Aquestes cinc àrees són cinc comissions informatives que es convocaran i on s’integrarà un membre de cada grup municipal de l’oposició, a més dels diferents regidors de govern. 

Les àrees queden de la següent manera:
Territori i Sostenibilitat, amb Miquel Subirats al capdavant, primer tinent d’alcalde i regidor de Governació i Serveis al Territori (que inclou obres i serveis municipals). En aquesta àrea també es tractaran els temes de Polítiques Ambientals, regidoria encapçalada per Núria Marco, qui també és tercera tinent d’alcalde, i Medi Rural, amb Carla Bonfill (cinquena tinent d’alcalde).

Serveis Socials i Serveis a les persones, lSusanna Sancho, serà la regidora de Serveis Socials i Salut. La segueix Núria Ferré, amb la regidoria de Drets Socials i Ciutadania, Núria Marco, amb la d’Educació, Núria Pla, amb la d’Atenció Ciutadana i Carla Bonfill que repeteix amb la de Joventut i Participació Ciutadana.

Desenvolupament Econòmic, Indústria i Ocupació, liderada per l’alcalde  Adam Tomàs, qui també s'ocuparà de les regidories de Polítiques d’Ocupació i Empresa. En aquesta àrea s’integren les regidories d’Urbanisme i Activitats, encapçalada per Tomàs Bertomeu; Fires, encapçalada per Núria Pla, Comerç i Mercat Municipal amb Susanna Sancho, i Economia Social i Innovació, amb Pep Simó. 

Serveis Generals i Govern Obert, amb el segon tinent d’alcalde i regidor d’Hisenda i Règim Intern, Tomàs Bertomeu. En aquesta àrea s’hi tractaran els temes de Personal, amb la regidora Cristina Sales; Coneixement i Qualitat, amb el sisè tinent d’alcalde, Pau Cid, i de Transparència, amb Carla Bonfill. 

Projecció de la Ciutat, amb l'actual regidor de Festes, Ramon Bel. En aquesta àrea s’inclou Cultura, amb  Inés Martí; Turisme i Promoció Exterior, encapçalada per Pep Simó; Esports, amb Marc Fornó, i Promoció i Turisme i Esportiu, Iris Castell. 

Al seu torn també es constituirà la Comissió Especial del Poble Nou i Nuclis Aïllats, encapçalada per Agustí Tirado, on es tractaran tots els temes relacionats amb el Poble Nou i els altres nuclis urbans d'Amposta com ara  Balada o els Eucaliptus.
Tomàs , ha recordat que serà el mateix Tirado qui exercirà les funcions de representant de l’alcalde al Poble Nou.

L’aprovació del nou cartipàs està prevista per a l’11 de juliol en ple municipal.