URV

El ballarí Miguel Àngel Berna fa una classe de jota dansada als estudiants d'Educació del campus Terres de l'Ebre

Berna ha animat els futurs mestres a perdre la por i aprofundir en l'autoconeixement a través del ball

per Redacció, Tortosa, 12 d'abril de 2019 a les 17:33 |
El ballarí Miguel Àngel Berna durant la classe al campus ebrenc. | URV
La dansa ajuda a conèixer el propi cos i a connectar amb el jo intern. El ballarí expert en jota, Miguel Àngel Berna, va impatir esta setmana una classe de dansa als alumnes d'Educació del Campus Terres de l'Ebre de la URV. La classe anava adreçada principalment als estudiants de quart curs dels graus d'Educació Infantil i d'Educació Primària que cursen l'assignatura de Didàctica de la música i de la dansa a Infantil i Primària.

L'objectiu d'esta sessió magistral, ha estat que els estudiants del campus ebrenc poguessin aprofundir d'una manera diferent en el coneixement de la jota. "Sempre estem buscant fora, quan en realitat el que necessitem ho tenim dintre", apunta Miguel Àngel Berna. A banda d'ensenyar-los alguns ritmes més tècnics, el ballarí també va animar als alumnes a perdre les seues pors a l'hora de ballar i de mostrar-se davant dels més petits. "Penseu que els xiquets i xiquetes us faran d'espill i que vosaltres també aprendreu d'ells. Ballar és també això: aprendre dels altres", va explicar.


"La jota és una dansa que està molt viva a les Terres de l'Ebre, per això ens ha semblat interessant treballar-la i fer-ho a través d'una figura cabdal com és Miguel Àngel Berna", ha explicat per la seua banda, la professora de l'assignatura, Margarita Celma. De la mateixa manera, els alumnes van considerar que havia sigut una experiència molt enriquidora: "Ha estat molt interessant. És cert que mentre fèiem la coreografia m'he sentit insegur, però m'ha quedat molt clar que davant els xiquets i xiquetes has de tenir confiança en tu mateix".

La sessió magistral va durar una hora i mitja. En una primera part, els estudiants van poder fer preguntes al ballarí sobre la seua trajectòria professional i sobre la percepció al voltant de la dansa tradicional. En una segona part, el ballarí els va ensenyar ritmes i moviments de la jota, així com l'ús de castanyoles. I finalment, els estudiants van mostrar dos coreografies que havien preparat per impartir en una classe d'infantil i en una de primària, que el ballarí va supervisar i comentar.

 

Participació