turisme

Una trentena d'agents turístics participen a la primera jornada de Networking Turístic Local de Tortosa

Es tracta d'una trobada per visibilitzar els diferents actors existents i afavorir sinergies perquè impulsen la destinació turística

per Redacció, Tortosa, 15 de febrer de 2019 a les 09:47 |
La trobada ha tingut lloc este dijous 14 de febrer al Museu de Tortosa | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de febrer de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Este dijous ha tingut lloc la primera Jornada de Networking Turístic Local de Tortosa, que s'ha desenvolupat al llarg de tot el matí a l'Aula Didàctica del Museu de Tortosa. Hi han participat una trentena d'empreses i organitzacions de Tortosa, el Baix Ebre i el Montsià, que formen part de l'ecosistema turístic del territori. L'objectiu de la jornada ha estat el de visibilitzar els diferents agents turístics presents al territori, així com crear un espai de trobada que permeta el sorgiment de dinàmiques de col·laboració per tal d'enfortir el territori com a destinació turística aprofitant-ne les característiques naturals i socials, com a targeta de presentació d'una proposta caracteritzada per la qualitat de l'oferta.

Per tipologia d'empreses, les que més presència han tingut han sigut les relacionades amb els allotjaments turístics, seguides de les vinculades amb l'àmbit receptiu, el dels guiatges, la comunicació, el lloguer, el transport, la restauració o el comerç i experiències. Esta característica ha posat de manifest la diversitat de l'activitat econòmica existent al voltant del turisme, i la importància que esta vessant té per a l'economia de la ciutat i el territori. La jornada ha comptat amb diverses ponències, que s'han estructurat al voltant del producte turístic que oferix Tortosa i les Terres de l'Ebre.



Hi han pres part Xavier Bayerri, de l'Agència Catalana del Consum, que ha donat a conèixer aspectes de la normativa actual, pel que fa al consum en els viatges combinats; Jaume León, consultor turístic i gerent d'una agència de viatges que treballa a les terres de Lleida, que ha exposat la importància de crear productes orientats a la demanda i als mercats emissors; Montse Peñarroya, consultora digital, que ha assenyalat la importància de la digitalització a les PIME; i Paula Subirats, de Baix Ebre Avant, i Jordi Borrajo, de l'Ajuntament de Tortosa, que han explicat els diferents serveis relacionats amb el desenvolupament local i l'emprenedoria que oferixen el Consell Comarcal del Baix Ebre i l'Ajuntament de Tortosa.

 

Participació