procés català

Professors de l’institut Dertosa faran quatre dies de dejuni en solidaritat amb els presos polítics

Conviden a unir-se a tot el claustre d’este institut de Tortosa, famílies d’alumnes, veïns i altres centres de la comunitat educativa de l’Ebre

, Tortosa | 11/12/2018 a les 20:49h
Arxivat a: Societat, institut Dertosa, Tortosasport, procés català
Pancarta en suport als presos polítics, a l'institut Dertosa.
Pancarta en suport als presos polítics, a l'institut Dertosa.
L’assemblea de professors i professores de l’institut Dertosa, a Tortosa, ha convocat quatre dies de dejuni en solidaritat amb els presoners polítics catalans en vaga de fam: Jordi Sánchez, Jordi Turull, Josep Rull i Quim Forn. El dejuni d’aliments sòlids que han convocat es farà entre les 8 i les 20 hores dels dies 12, 13, 14 i 17 de desembre i conviden a unir-se a tot el claustre del centre, a les famílies dels alumnes i a tots els veïns de la ciutat que vulguen sumar-s’hi. També animen “els altres centres de la comunitat educativa de l’Ebre a tirar endavant iniciatives com esta i fer que s’escampen com una taca d’oli”, segons un comunicat.

La proposta s’enmarca en les Jornades de Solidaritat amb els Presos Polítics a l’Institut Dertosa, que inclouen activitats formatives. Així, obriran la sala d’actes del centre entre les 15 i les 20 hores, els mateixos dies del dejuni, per dur a terme sis sessions de cinefòrum, durant les quals es projectaran films i documentals relacionats amb la defensa de les llibertats i la lluita pacífica pels drets civils.


“Nosaltres, professors de l’institut Dertosa, som conscients de la nostra responsabilitat com a ciutadans i com a docents i, per tant, davant la greu decisió que han pres alguns líders civils i polítics actualment empresonats, no podem restar sense fer res, perquè qui no fa, atorga, perquè qui calla, admet, perquè la neutralitat és un mite interessat i enlairar-la només serveix al fort, que no per ser fort és just”, apunten en el comunicat.

L’assemblea de professors recorda que “venen els dies de Nadal, i els presoners polítics catalans els hauran de passar, un altre cop, a presó. Mentrestant, nosaltres, ciutadans i ciutadanes que sabem de llur integritat, no podem gaudir de la nostra llibertat –provisional?- amb normalitat, perquè fer-ho implicaria normalitzar l’excepció, l’abús, admetre la injusticia, i perquè romandre impassibles seria permetre que els nostres drets col·lectius com a catalans continuessen negats i trepitjats, permetre que continue havent qui crega que la nostra existència com a poble pot ser discutida i, si cal, condicionada o negada”.

Per tot això, “i perquè volem continuar tenint-nos respecte a nosaltres mateixos i servir d’exemple”, continuen, han organitzat el dejuni i les jornades solidàries.
 

COMENTARIS

Ridiculo
Anònim, 11/12/2018 a les 21:41
+31
-12
Ver unos militares en territorio español crea Alarma, pero mezclar la politica con la educacion de menores de edad es algo solidario.
Cataluña, nunca dejaras de sorprenderme.
Dignitat
Muret, 11/12/2018 a les 22:30
+9
-21
Pel que diu la notícia, els actes organitzats amb motiu d'aquestes jornades de solidaritat tindran lloc a la Sala d'Actes del centre a partir de les tres de la tarda, quan els alumnes ja han acabat la jornada lectiva.
I els impulsors d'aquestes jornades han convidat a afegir-s'hi d'altres membres del claustre i les famílies. Són les famílies, per tant, que han de decidir si hi van amb els seus fills, o si els hi deixen anar.
Jo no hi veig res de sorprenent...
Mai fallen
Anònim, 11/12/2018 a les 22:31
+12
-18
Els fatxes de guardia mai fallen, es veu que ni mengen ni dormen esperant que surtin els articles per a començar a dir les xorrades de sempre. Pobrets !!
Rodiculs
Anònim8, 11/12/2018 a les 23:18
+20
-8
Pos jo me pensó fotre morat de menjar!!! Al institut!!! Encara en mes rao veent als meus mestres fer política a les aules... vergonyos!!!
Si voleu fer dejuni el feu a casa vostra!!! Al institut jo vaig a formarme!!! No a que me polititzen... lliure pensament a les aules...
Ridículo es intentar hacer como si no pasa nada
Anònim, 11/12/2018 a les 23:20
+8
-16
On hi ha pau, que fa l'exèrcit més que dir que "Esto es españa"? Si té que vindre l'exèrcit, precisament és perque la terra no s'ho sent. Tú potser si. Pero parles de Catalunya en tercera persona. Veus?

I deixa als mestres fer el que creguen o també d'això en saps més?
Correcte
Anònim2, 11/12/2018 a les 23:37
+23
-6
Jo a partir de dema me portare unes flautes de secallona que pa que... jo no vaig a linsti a qué mexpliquen poliriqueo... aixo ho veig i Ho sentó tant pel carrer com pels mitjans!!! Dediqueivos a ensenyarmos i a formarmos, i sense oblidar que hi ha gent que pensa com vosaltres, pero tb nhi ha que pensa diferent!!! Respecte a tots i dediqueuvos 100% a la nostra formació, que es pel que cobreu...
No anem be
Anònim, 12/12/2018 a les 07:00
+19
-5
No barregem coses.
Un institut hauria d'esser la casa de tots. Casa nostra es casa vostra
No formem ciutadans submisos però eduquem-los en llibertat. No els imposem
però cobrareu doble, DEMAGOGS
Anònim, 12/12/2018 a les 07:05
+19
-8
JA N'HI HA PROU DE LES TONTERIES DELS MESTRES I PROFESSORS, ELLS COBREN, ÉS LO QUE LOS IMPORTA, QUAN VEUEN LA NÒMINA INGRESSADA SE'N REFOTEN DE TOT, TOCAR LO QUE NO SONA LOS HI AGRADA.
EDUCACIÓ ÉS LO QUE FA FALTA, PRIMER ALS MESTRES I PROFESSORS ABURGESSATS, GRASSOS I TIPS, AMB VACANCES PAGADES I POQUES GANES DE TREBALLAR,. I ENCARA MOS MIREN PER SOBRE L'OMBRO LOS FASTIGOSOS. JAZ VEUREU QUINS DINARS I SOPARS SE FOTRAN D'AQUÍ QUATRE DIES, QUINS VIATGES SE FOTRAN PER LES "VACANCES" . DI G N I T A T. SENYORETS I SENYORETES, D I G N I T A T
I TREBALLEU, I SI NO EN SABEU FOTEU LO CAMP
Els fatxes mai fallen
ramon de La Ràpita , 12/12/2018 a les 14:25
+6
-15
Els fatxes espanyolistes, que la majoria son uns dropos, es passen lo dia mirant cosetes per internet i que són els primers en criticar un cosa que fan un professors que els diginifica com a persones i ciutadans.
guel de la fam
Anònim, 12/12/2018 a les 18:34
+7
-2
apreteu . . .apreteu i no deixau de aptretar ,que asi tendremos aprobadas los examenes ,segun malas lenguas
Renindicar
Anònim, 12/12/2018 a les 18:47
+11
-3
Tambe pdien revindicar q posin proteccio als canals pq no caiguin els cotxes, o demanar mes metges a la comarca, o q no tardin dos mesos en reparar la ctra de la Carroba, etc etc
Vergonyos
Anònim, 12/12/2018 a les 19:05
+5
-4
Una manca de respecte en la majoria de comentaris.
confoneu la llibertat d'expresió.
Penos
Anònim, 12/12/2018 a les 21:49
+2
-0
Molts atacs personals, tothom es creu amb el dret a dir i escriure lo que li dongui en gana, no anem be
Tequivoques
Anònim8, 12/12/2018 a les 22:16
+5
-3
La llibertat dexpressio es mostra als carrers!!! No a les aules, les aules son per forjar el futur dels nostres fills i de catalunya
xapo
Anònim, 13/12/2018 a les 09:07
+6
-4
un xapo a cadascú i a cavar, ja veurem com los hi passa la TONTERIA als/les panxes-contentes, dropos i ....
ho veig de primera ma
Anònim, 13/12/2018 a les 11:28
+6
-3
mon germà, un inutil vividor i escanyapobres de mons pares, "estudiant carrera" lo pobret nen petit después de molts anys diu que se la va traure, a mi no m'ha ensenyat may lo diploma ¿¿¿??? desxpués de molts anys sense fotre cop "perquè volia treballar de lo seU i no li agrada la ensenyança" ARA S'HA COLOCAT DE PROFESSOR D'INSTITUT... NO FOT BROT, COBRA CADA MES I VACANCES PAGADES , I CONTINUA DE FARRA AMB LA SEUA "PARELLA" VOLTANTS PER TOTA LA COSTA CATALANA I QUAN TENEN MÉS DE TRES DIES... CAP A PARÍS, ROMA,LONDRES ... I JO A TREBALLAR LA TERRA DE CASA PER PAGAR LOS DEUTES QUE HE HERETAT DELS PARES QUE A ELL LI VAN DONARLA VIDA REGALADA ... PENSEU QUE M'AJUDA EN RÉS, UNA MERDA.
ARA FARA "DEJUNI" I PER VACANCES DE NADAL HE SABUT PER MA MARE QUE VAN DE VIATGE "MOLT LLUNY"

AIXÍ LOS AGAFO CAGALERA MORTÍFERA
Fin de semana festa
Anònim, 13/12/2018 a les 19:08
+3
-2
Aixo rs de risa lo 15 i 16 de fi de semana be com sempre alguns mestres treballadors a tope com los politics plocamen la independencia i marchen de fu de semana ole ole
Saviesa de cunyat
Anònim, 13/12/2018 a les 23:53
+1
-1
Llegint aquest comentaris, trobo que seria una gran idea que traguesseu els vostres xiquets de les escoles i instituts i us els eduqueu vosaltres mateixos, perquè tots sabeu millor que ningú en que consisteix la feina de l'ensenyant i demostreu ser posseïdors de grans valors. Per suposat, atesa la vostra qualitat, no us caldria disposar de temps per a la formació continuada. Tan sols us falta dir que "això amb Franco no passava".