04
de desembre
del
2018
Actualitzat
a les
18:06h
La Federació Empresarial d'Auto-Transport (FEAT) de Tarragona manté les tres marxes lentes de camions convocades per dimecres, a les quatre de la tarde, contra els desviaments obligatoris de l'N-340 i l'N-240 cap a l'autopista. L'acció coincidirà amb l'operació sortida del pont de la Puríssima. A les Terres de l'Ebre, els camioners sortiran de l'Aldea, aniran fins a Alcanar i tornaran per l'N-340.
Per la seua banda, l'associació de transportistes de Lleida fa una crida als transportistes perquè, entre les quatre i les sis de la tarde, circulen a poca velocitat en qualsevol carretera de Catalunya. En este cas, s'aconsella reduir la velocitat a la meitat del que marca la via més 5 km/h, a advertir l'acció amb els quatre intermitents i a fer la protesta en vies que no tinguen visibilitat reduïda.
Les reivindicacions
Malgrat que des del 15 de novembre passat els vehicles pesants ja poden accedir als punts de càrrega i descàrrega pels accessos més propers en el sentit de la marxa, el sector recorda que encara cal resoldre diversos temes pendents.
Tal com va informar la FEAT el mes passat, per accedir a les bases de les empreses i per fer descansos, fer benzina o qualsevol mena d'avituallament en ruta, "segueix vigent el criteri que l'accés ha de ser el més pròxim a l'autopista sense tenir en compte el sentit de la marxa del camió, obligant per tant a continuar fent quilòmetres".
A més, la FEAT continua reclamant la gratuïtat del peatge per als trànsits obligats per l'autopista i, en el pitjor dels casos, una compensació mínima del 75%. També vol una resolució per als transports especials per tal que puguen continuar amb l'operativa actual, eliminar l'obligació de fer entrades i sortides no necessàries per poder ser bonificat, adequar accessos, rotondes i colls d'ampolla, i resoldre la "insuficient capacitat" de les àrees de l'autopista.
Per la seua banda, l'associació de transportistes de Lleida fa una crida als transportistes perquè, entre les quatre i les sis de la tarde, circulen a poca velocitat en qualsevol carretera de Catalunya. En este cas, s'aconsella reduir la velocitat a la meitat del que marca la via més 5 km/h, a advertir l'acció amb els quatre intermitents i a fer la protesta en vies que no tinguen visibilitat reduïda.
Les reivindicacions
Malgrat que des del 15 de novembre passat els vehicles pesants ja poden accedir als punts de càrrega i descàrrega pels accessos més propers en el sentit de la marxa, el sector recorda que encara cal resoldre diversos temes pendents.
Tal com va informar la FEAT el mes passat, per accedir a les bases de les empreses i per fer descansos, fer benzina o qualsevol mena d'avituallament en ruta, "segueix vigent el criteri que l'accés ha de ser el més pròxim a l'autopista sense tenir en compte el sentit de la marxa del camió, obligant per tant a continuar fent quilòmetres".
A més, la FEAT continua reclamant la gratuïtat del peatge per als trànsits obligats per l'autopista i, en el pitjor dels casos, una compensació mínima del 75%. També vol una resolució per als transports especials per tal que puguen continuar amb l'operativa actual, eliminar l'obligació de fer entrades i sortides no necessàries per poder ser bonificat, adequar accessos, rotondes i colls d'ampolla, i resoldre la "insuficient capacitat" de les àrees de l'autopista.