Comerç

Tres pobles de l'Ebre posen en marxa la primera plataforma online de comerç local del país

Els comerciants volen adaptar la venda de proximitat als nous hàbits de consum

per Redacció, La Ràpita, 4 de desembre de 2018 a les 16:04 |
La presidenta de comerciants de la Ràpita, Natàlia Guart, inaugurant oficialment el Marketplace del municipi. | ACN

Les associacions de comerciants de la Sénia, Deltebre i Sant Carles de la Ràpita han inaugurat este dimarts els Marketplace de venda online per als comerços locals. Una plataforma que neix amb l'objectiu d'adaptar la venda de proximitat als nous hàbits de consum. De moment, s'hi han adherit deu establiments de cada municipi i dintre de poc s'obrirà a nous comerços locals. 

Les presidentes de la Unió de Comerç Rapitenc, Natàlia Guart, de la Federació de Comerç de la Sénia, Celi Michavila, i el vicepresident de la Federació de Comerç i Turisme de Deltebre, Ricard Chopo, han inaugurat des de la Ràpita els tres Marketplace que han posat en marxa per facilitar la venda en línia dels comerços locals. Després de fer el "clic" d'obertura, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha lliurat els vinils per als establiments de venda online participants al projecte. 


L'empresa Pymeralia ha estat l'encarregada de desenvolupar el projecte i garantir una logística i una operativa "útil, àgil i senzilla", tant per al botiguer com per a l'usuari. Com ha apuntat el seu director, Jordi Zaragoza, el comerciant rep ajuda per pujar el producte a la plataforma, per rebre aviat els pagaments, amb factures generades automàticament, missatges ràpids sobre la comanda o celeritat en els enviaments. "Tècnicament l'experiència de compra per part de l'usuari ha de ser la mateixa que en altres Marketplace que portem a la butxaca, i volem que sigui exactament igual", ha assenyalat.

Producte del territori

A la plataforma es podrà comprar des de cranc blau o ostra del Delta, oli i embotits, fins a joies, roba, complements de la llar, jardineria, material per a mascotes, cosmètica o pintures, entre altres. Un de les principals incentius és la possibilitat de comprar producte agroalimentari fresc i de Km0 que els particulars reben a casa en 12-24 hores, i amb una traçabilitat i temperatura garantides durant tot el procés. Les proves s'han fet amb marisc de la Confraria de la Ràpita i amb la plataforma de la Sénia, on el producte agroalimentari ha estat el més demandat. La majoria dels clients són particulars de l'àrea metropolitana de Barcelona però també de Lleida i Girona. 

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha destacat que les plataformes de venda en línia dels pobles ebrencs incorporen "la connotació d'allò que és propi i singular" d'este territori. "Aquí es respira diferent. Les persones de les Terres de l'Ebre feu les coses molt ben fetes. I que les feu diferents i de manera singular, dona una personalitat pròpia que segur que es pot aprofitar amb eines com aquestes", ha remarcat Vilalta. "El Marketplace ajuda a vendre més i és important perquè necessitem empreses competitives i comerç local que funcioni però també per difondre tota aquesta personalitat pròpia d'aquestes terres", ha afegit.

 

Participació