transport

Els transportistes acusen el Govern d’incomplir l’acord per ajustar el desviament obligatori cap a l’autopista

El col·lectiu avisa que això posa “en perill” la paralització de les mobilitzacions

per Redacció, Terres de l'Ebre, 9 de novembre de 2018 a les 16:13 |
Camions amb pancartes enganxades al frontal, durant la marxa lenta de l'11 d'octubre del 2018. | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de novembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El sector del transport acusa el Govern d’incomplir l’acord que ha de permetre als camions desviats de l’N-II, N-340 i N-240 incorporar-se a l’autopista per l’accés més pròxim en el sentit de la marxa i evitar que hagen de fer més quilòmetres dels necessaris. Segons la Confederació Empresarial de Transports per Carretera de Catalunya i la Coordinadora d’Organitzacions de Transportistes de Catalunya (CETCAT-COT), en la reunió del 31 d’octubre passat amb el departament de Territori i el Servei Català de Trànsit (SCT) es va acordar “que l’ajust entraria en vigor o es presentaria al sector el 7 de novembre”. El sector lamenta que, un cop superada esta data, Trànsit està “incomplint” el pacte i avisa que podria reprendre les protestes.
L’acord per resoldre este aspecte tècnic del desviament de camions va fer que els transportistes desconvoquessen les marxes lentes convocades pel 31 d’octubre a les demarcacions de Tarragona i Lleida, però mantinguessen les del 5 de desembre.


En un comunicat, el secretari de la CETCAT, Jordi Esparraguera, considera que la situació actual “posa en perill la paralització de les mobilitzacions i crea una desconfiança gens positiva per la negociació de la resta de temes pendents”. 

Per la seua banda, la Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT) ha afegit que “no podem continuar demostrant confiança quan s’han incomplert els termes de l’acord i, dos dies després que s’acabe el termini compromès, seguim sense poder anunciar als transportistes la mesura”. La FEAT considera que la situació suposa “un incompliment molt greu” i “una falta de respecte” cap al sector, i resta “credibilitat” als interlocutors amb qui pretenien negociar. 

Cal recordar que el conseller de Territori, Damià Calvet, va afirmar el 31 d’octubre que els ajustos s’aplicarien “el més ràpidament possible”, però no va concretar cap data. El conseller va agrair la “confiança” dels transportistes per desconvocar les protestes quan encara no s’havien fet els canvis. 

 

Participació