Belly Run, un fenomen viral català que ha conquerit el món

Este cap de setmana, el jugador que obtinga més puntuació en un dels nivells guanyarà un creuer per a 2 persones pel Mediterrani | El nou joc per a mòbils i tauletes nascut a les Terres de l’Ebre acumula 16.000 descàrregues i es consolida a les llistes de descàrregues internacionals

Redacció
26 d'octubre del 2018
Actualitzat el 29 d'octubre a les 15:45h
Un jugador s'emportarà un creuer pel Mediterrani.
Un jugador s'emportarà un creuer pel Mediterrani. | Cedida
El nou joc per a mòbils i tauletes nascut a les Terres de l’Ebre acumula 16.000 descàrregues i es consolida a les llistes de descàrregues internacionals en sistemes IOS i Android. L'originalitat de la proposta i els regals tecnològics —com telèfons i videoconsoles o fins i tot creuers— atreuen seguidors de totes les edats.
 
Alguns l'han anomenat "el Mario Bross de les Terres de l'Ebre", d'altres el coneixen pel nom del seu protagonista "Paco lo Panxut", un pagès del sud de Catalunya que recull productes típics —pastissets, baldanes, arròs, bolets, taronges, tonyines, anguiles, etc.— de cada un dels pobles per on passa. Però més enllà del nom, el joc Belly Run s'ha convertit en un fenomen viral en poques setmanes i ha arrelat no només a Catalunya sinó també en països tan distants com Alemanya, el Japó o Austràlia.
 
En la seua primera setmana de vida —es va posar en marxa el 10 d'octubre—, esta aplicació per a mòbils i tauletes ja es va situar en la tercera posició en el rànquing mundial de videojocs arcade de l'Apple Store, per damunt de clàssics com el Candy Crash. L'aplicació gratuïta, que personalitza 36 poblacions ebrenques amb un disseny capa 2D territori, ha estat impulsada pel fotògraf i realitzador Josep Piñol, que juntament amb del tècnic de so Josep Adell són l'alma mater del projecte i fundadors de l'empresa ebrenca EAAPP Entertainment S.L.
 
 

Belly Run a Tortosa. Foto: Cedida


Créixer fins a les 50.000 descàrregues

El projecte s'ha posat en marxa amb un pressupost de 30.000 euros, sufragats en part per les aportacions dels ajuntaments que apareixen al joc. L'aplicació també es finança amb la compra de munició (botelles d'aiguardent, motocultors o pots de mel) per poder batre els enemics, un cop el jugador ha exhaurit els recursos que ofereix gratuïtament el joc.

Ara, després de l'èxit inicial, els impulsors aspirem a arribar a 50.000 descàrregues els pròxims mesos per poder-lo fer realment viable. De moment, per estimular els usuaris i promoure l'increment de les descàrregues s'ha posat en marxa una campanya amb premis per als jugadors que obtinguen més puntuació. Fins ara ja s'ha ofert una videoconsola PlayStation i diversos mòbils Samsung Galaxy. "Els premis i el dinamisme de les xarxes socials del joc han estat clau per estimular els jugadors. Els comptes de facebook i instagram treuen fum, gràcies a la implicació dels adolescents. Cal dir, però, que els jocs de mòbils no són exclusivament un producte infantil ni juvenil. Les nostres estadístiques internes ens diuen que el 38% dels jugadors tenen entre 35 i 48 anys", comenta Josep Piñol.
 
Què has de fer per aconseguir un creuer?

Este cap de setmana, el jugador que obtingue més puntuació en un dels nivells —es develarà quin, dissabte al matí a través de les xarxes socials de l’aplicació— guanyarà un creuer, gentilesa de Juco Viatges per a dues persones amb pensió completa durant cinc dies (quatre nits). El vaixell Costa Mediterranea salparà divendres 9 de novembre del port de Tarragona i farà parada a Marsella (França) i Savona (Itàlia). Per optar al premi els jugadors hauran d’actualitzar l’aplicació demà dissabte, una nova versió que inclourà un mode específic per als concursos de cap de setmana. Tindran temps fins diumenge a les 23:59 per acumular el màxim de punts possibles. El nom del guanyador es donarà a conèixer a l’Instagram, el Facebook i el Twitter de Belly Run.
 

Paco lo Panxut saludant un regidor de la Ràpita. Foto: Cedida