mobilitat

Tarda de marxes lentes a tot el país contra els desviaments obligats de camions per l'autopista

Els transportistes protesten contra la prohibició de circular per trams de l'N-340 i l'N-2 i l'N-240 i els desviaments obligats per l’autopista

, Terres de l'Ebre | 11/10/2018 a les 09:58h
Arxivat a: Societat, marxes lentes, transportistes, camions, protesta, AP-7, N-340
L'N-340 al peatge d'Altafulla-Torredembarra, amb un rètol lluminós que informa de la restricció de pas de camions fins a Vilafranca Sud
L'N-340 al peatge d'Altafulla-Torredembarra, amb un rètol lluminós que informa de la restricció de pas de camions fins a Vilafranca Sud | ACN / R. Segura
Els transportistes es mobilitzen avui per mostrar el seu desacord a la prohibició de circular per trams de l'N-340 i l'N-2 i l'N-240 i els desviaments obligats per l’autopista sense una bonificació del 100% dels peatges.

Per a esta tarde, han convocat marxes lentes en diversos punts de Catalunya que poden condicionar la mobilitat en l’operació sortida del Pont del Pilar.


Estes manifestacions estan previstes entre les 16 h i les 19 i poden afectar vies com l’AP-7, B-23, B-10, N-II, N-340 i N-240.

Els transportistes de les comarques de Tarragona iniciaran a les 17 h una marxa lenta de camions que recorrerà l'A-7 i l'N-340 fins a l'accés de l'autopista a Altafulla. Un cop allà, s'incorporaran a la via ràpida fins a la sortida de Tarragona i, des d'aquest punt, repetiran el recorregut una segona vegada.

També es farà una marxa lenta per la N-340 des de l'Arboç i fins a la població del Vendrell per tornar cap a l'Arboç, en este cas, només es durà a terme una vegada. I per últim, els transportistes de les Terres de l'Ebre duran a terme una marxa lenta per l'N-340 entre l'Aldea i Alcanar, que repetiran dues vegades anar i tornar. A la convocatòria anunciada per la FEAT a principis de mes s'hi han sumat altres territoris del país, com ara Lleida o Girona.
Els transportistes asseguren que se’ls està “criminalitzant”, quan l’arrel del problema és el mal estat de les carreteres. A més, diuen que l’obligació de pagar peatges, que s’ha pres sense tenir-los en compte, els suposa sobrecostos d’entre “300 i 600 euros mensuals”.
Des del 2 de setembre passat, s’estableix el desviament obligatori de camions cap a l’AP-7 als trams de l’N-340 entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud. En el cas de l’N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, els vehicles han de circular obligatòriament per l’AP-2.

A les comarques gironines, la restricció de pas per l’N-II va entrar en vigor a mitjans d’abril del 2013. Inicialment afectava tots els trams de nacional entre Maçanet de la Selva i la Jonquera (Alt Empordà). Tot i que més endavant, amb l’obertura del tram Sils-Caldes de l’N-II, l’obligatorietat de circular per l’AP-7 es va reduir a partir de Fornells de la Selva i cap al nord. La mesura afecta tots els tràilers de quatre eixos o més. Se’ls bonifica entre un 42,53% i un 50% el peatge (depenent de si fan trajectes interns o bé tot el tram de la via de pagament).

El president de la Confederació Empresarial de Transport per Carretera de Catalunya (CETCAT) explica que no s’oposen a què el trànsit de camions es desviï per l’autopista, perquè hi ha carreteres que arrosseguen mancances evidents d’inversió. Ara bé, Eduard Ayach afirma que això passa perquè “la bonificació de peatge sigui del 100%”, i més tenint en compte “que no hi ha cap altra alternativa per circular”.

En el cas que no s'arribi a la gratuïtat exigeixen, almenys, el 75% de bonificació, igual que s'aplica en altres comunitats autònomes.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Farga de l'Arion, a Ulldecona.
Farga de l'Arion, a Ulldecona. | AEMO
En la primera fase del concurs s'escollirà el representant de l’Estat espanyol al certamen del millor arbre europeu de l’any
La central nuclear de Vandellòs, vista des del tren
La central nuclear de Vandellòs, vista des del tren | Jonathan Oca.
Els republicans consideren que si se'n realitzés un posaria de manifest totes les mancances en matèria de seguretat
Alfons Pérez, de l’Observatori del Deute en la Globalització i Simona Levi, d’Xnet.
Alfons Pérez, de l’Observatori del Deute en la Globalització i Simona Levi, d’Xnet. | ACN
Els promotors de la querella reclamen acabar amb “la impunitat” de les presumptes accions corruptes de la trama
Els Mossos van intervenir 285 plantes en diferents estats de creixement
Els Mossos van intervenir 285 plantes en diferents estats de creixement | Mossos d'Esquadra
La investigació va permetre desmantellar una plantació amb 285 plantes
Trobada de representants d'associacions de transportistes reunits a Tarragona
Trobada de representants d'associacions de transportistes reunits a Tarragona | ACN
El 31 d'octubre i el 5 de desembre a Tarragona es portaran a terme accions reivindicatives
Convocades per la Falange, una trentena de persones van cantar el 'Cara al sol'
Detall de l'estelada onejant al monument.
Detall de l'estelada onejant al monument. | CDR Tortosa
"La llibertat oneja al monument de la vergonya, visca la República", afirma el CDR de Tortosa en el seu compte de twitter
Els piragüistes van desplegar una pancarta davant del monument.
Els piragüistes van desplegar una pancarta davant del monument. | Cedida
Despleguen una pancarta amb el lema «ERC i PDeCAT Tortosa blanquegen el feixisme» | L’acció vol solidaritzar-se amb les dos persones sancionades “injustament i sense proves” per haver escrit “fora” a la pilastra del monòlit
NacióDigital
NacióDigital | ND
El rànquing d'audiències de la OJD del mes d'abril l'enfila fins als 2,8 milions d'usuaris únics i amb un temps de lectura superior als set minuts