infraestructures

Ecologistes del territori s'oposen a la construcció del tram ebrenc de l'autovia A-7

Temen que s'acabe tornant a renovar la concessió a l'autopista AP-7

per Redacció, Terres de l'Ebre, 2 d'octubre de 2018 a les 13:03 |
Una incorporació a l'A-7 al seu pas per Tarragona | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 d'octubre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les entitats conservacionistes GEPEC-Ecologistes de Catalunya, Picampall, APNALEcologistes en Acció Vinaròs, Ecologistes del Sénia, Salvem lo Montsià, Graëllsia i SEO, shan emès un comunicat conjunt en què se sumen a la petició d’alliberament de l’AP7 i rebutgen, al mateix temps, una nova autovia a les Terres de l’Ebre i el Baix Maestrat.

Les entitats ecologistes denuncien el canvi de posicionament del Govern Català. Des de fa unes setmanes s’ha fet efectiu el desviament de camions per l’AP-7 en el tram de les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona com a mesura per reduir la sinistralitat de l’N-340. “Aprofitant este fet alguns màxims càrrecs de la Generalitat han fet públiques algunes preocupants reivindicacions sobre aquest tema, abandonant, per complert, algunes promeses i demandes”, exposen.


Així, recorden que el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, ha reivindicat la construcció del tram ebrenc de l’autovia A7 i “obviava” demanar l’alliberament de l’AP-7. “Sorprenentment sembla que ara el nostre Govern opta per no demanar alliberar l’autopista i seguir trinxant el territori”, lamenten.

“Sembla que ja han decidit que l’autopista seguirà en mans privades, que es renovarà la concessió, que els seus usuaris seguirem pagant i contribuint a engrandir els nombrosos beneficis de les concessionàries mentre la nacional 340 es seguirà degradant i, tot plegat, donarà arguments per posar en marxa el nou gran negoci: la construcció de la nova autovia”, denuncien les entitats signants del comunicat.

Serien “molts els impactes que la construcció de la nova autovia A7 provocaria sobre el territori”, asseguren. Afectaria, segons exposen, d’una banda  el pla de la Galera, que constitueix el major paisatge d’olivera farga d’Europa, amb moltes oliveres monumentals, però també, alguns espais inclosos a la Xarxa Natura 2000.

“No renovar la concessió de l’AP7, aconseguint la seva gratuïtat, que s’ha de decidir el desembre de 2019, permetria resoldre l’actual problema de mobilitat, una reducció dels accidents i, a la vegada, una preservació del territori”, reblen. Per este motiu, han decidit unir-se a les reivindicacions per la reclamació de la gratuïtat immediata de l'AP7 que fan gran part dels transportistes de Castelló, Tarragona i Terres de l'Ebre.


GEPEC-Ecologistes de Catalunya, Picampall, APNAL-Ecologistes en Acció Vinaròs, Ecologistes del Sénia, Salvem lo Montsià, Graëllsia i SEO demanen “una acció decidida” del Govern de la Generalitat per tal que aposte per alliberar l’autopista i, en aquest sentit, li demanen “que treballi per aconseguir que el Govern espanyol no en renove la concessió i que es descarte la construcció de l’autovia A7 a les Terres de l’Ebre”.
 

 

Participació