Les bonificacions pel desviament obligatori de camions de l’N-340 entraran en vigor diumenge

En el cas dels trajectes interns, bonificats amb el 50%, els conductors hauran de disposar d'un sistema de peatge dinàmic o telepeatge (Via T) per poder-se'n beneficiar

Imatge de l'autopista AP-7 al pas per l'Ampolla.
Imatge de l'autopista AP-7 al pas per l'Ampolla. | S.B.
Redacció
29 d'agost del 2018
Actualitzat el 30 d'agost a la 13:48h
Les bonificacions per desviar el trànsit pesant dels trams ebrenc i penedesenc de la N-340, així com de l’N-240, entraran en vigor previsiblement este diumenge, segons han confirmat fonts del Ministeri de Foment. Tal com ja s’havia anunciat, divendres el Consell de Ministres aprovarà estes mesures mitjançant un reial decret i les noves condicions entraran en vigor tot just l’endemà de la seua publicació al BOE sense necessitat que ho convalide el Congrés. L’acord preveu bonificacions per al desviament obligatori dels camions que circulen per l’N-340 per l'autopista AP-7, en els trams entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud, d’un 42,53% en el cas dels trajectes llargs i del 50% els interns. La mateixa mesura s'aplicarà per al tram de l’N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, amb el desviament obligatori de camions per l'AP-2 -i en este cas amb un perllongament de la bonificació fins al Pla de Santa Maria-. Finalment, el govern espanyol també preveu eximir dels peatges els vehicles lleugers que facen el mateix trajecte d'anada i tornada en el tram comprès entre Alcanar i Vilafranca Sud en un període de 24 hores.

La mesura afectarà, tant en els trams de l'AP-7 com de l'AP-2, els vehicles pesants de quatre eixos o més. En el cas dels trajectes interns, bonificats amb el 50%, els conductors hauran de disposar d'un sistema de peatge dinàmic o telepeatge (Via T) per poder-se'n beneficiar. També hauran de disposar d'estos dispositius els conductors que de vehicles lleugers per aconseguir l'exempció, que només s'aplicarà a aquells que efectuen exactament els trajectes d'anada i tornada -mateixa entrada i sortida- en el tram entre Alcanar i Vilafranca Sud.

El decret preveu que l'estat espanyol es farà càrrec de compensar les concessionàries de les autopistes: Aumar en el cas del tram ebrenc de l'AP-7 i Acesa en el cas del tram penedesenc i l'AP-2, totes dos pertanyents al grup Abertis. La previsió màxima de despesa fins a l'any 2021 supera els 41 milions d'euros. Per enguany, Foment preveu destinar, d'entrada, 1,18 milions d'euros; i 14,76 milions el pròxim 2019; 12,73 milions el 2020 i 11,46 milions el 2021.

La duració d’este sistema de descomptes s’estendrà des de l’entrada en vigor del Reial Decret fins al venciment de la concessió d’autopistes. En el tram de l'AP-7 entre Tarragona i La Jonquera i en el tram Montmeló-El Papiol la concessió acaba el 31 d'agost del 2021; al tram Alacant Tarragona finalitza el 31 de desembre del 2019, i al tram de l'AP-2 Saragossa-Mediterrani venç el 31 d'agost del 2021.

Instal·lació de senyals
En una piulada a Twitter, l’alcalde d’Altafulla i diputat d’En Comú Podem al Congrés, Fèlix Alonso, ha confirmat que les bonificacions i els desviaments podrien iniciar-se este diumenge perquè “no fa falta votació del Congrés”. “Enhorabona a tothom que ho ha fet possible”, ha celebrat Alonso.