memòria històrica

Acció de protesta davant el monument franquista de Tortosa

Despleguen una pancarta amb el lema «ERC i PDeCAT Tortosa blanquegen el feixisme»

L’acció vol solidaritzar-se amb les dos persones sancionades “injustament i sense proves” per haver escrit “fora” a la pilastra del monòlit

, Tortosa | 09/08/2018 a les 11:16h
Arxivat a: Política, protesta, monument, monument franquista, Tortosa
Els piragüistes van desplegar una pancarta davant del monument.
Els piragüistes van desplegar una pancarta davant del monument. | Cedida
Un grup de persones que navegava en piragua  per l’Ebre al seu pas per Tortosa han desplegat en les darreres hores una pancarta davant del Monument Franquista on es podia llegir «ERC i PDeCAT Tortosa blanquegen el feixisme».

Els autors de l'acció, que diuen no pertànyer a cap col·lectiu i prefereixen mantenir-se en l’anonimat, afirmen que volen protestar així per la sanció que van rebre 2 persones ara fa un any “acusades injustament i sense proves d'haver-hi escrit la paraula FORA” a la pilastra on se sustenta el monument. Consideren que “tant la imposició de la sanció com la ràpida neteja de que va ser objecte el monument franquista més gran de  Catalunya són impròpies d'uns partits que s'autodenominen independentistes”, afirmen en un comunicat.


Afegeixen que, en un moment com el que està vivint Catalunya, “el manteniment i protecció del monument és un llast no sols per a Tortosa i el territori ebrenc sinó també per al conjunt del país”. “No concebem com, tot i viure la pitjor onada repressiva  per part de l'Estat Espanyol en estos més de 40 anys de post-dictadura i mentre se'ns diu que s'està construint la República Catalana, els 2 principals partits independentistes del consistori Tortosí no sols eludeixen les seues responsabilitats pel que fa a la retirada sinó que a part reprimeixen a qui la reclama i destinen recursos públics en la protecció i neteja d'un monument franquista que no és ni de la seua propietat”, sentencia el comunicat.
 

COMENTARIS

Comèdia
Anònim, 09/08/2018 a les 12:17
+26
-5
no voleu votacions ? pos es lo resultat que hi ha ! Més respecte heu de tenir i no fer comèdia !
Fatxes
Anònim, 09/08/2018 a les 18:12
+6
-21
Tortosins, sou uns fatxes, no m'extranya q tot lo territori estigui en contra vostra
Ppppfffff
Anònim8, 09/08/2018 a les 22:56
+20
-4
Poca feina deuen tenir!!! Els torrosins no som feixistes!! Pero sha de tenir una mica de seny!!! Ámb els diners que val llevar el monument es poden ajudar a moltes associacions que ho necessiten!!! Lliga contra el cancer, alceimer, esclerosi... i passar del monument, a qui no li agrade que no el mire!!!
Repeteixo: poca feina, molta obssecio i poc seny!!! Els diners no son per tirarlos!!!hi ha molta gent que els necessita, i el monument no deixa de ser ferro i pedra!!
Per a Anonim8
Anònim, 10/08/2018 a les 03:04
+5
-14
Aixó que dius em pareix be! Pero estic segur que si l'ajuntament dones l'ordre de tombar-lo, gi hauría algú que el tombaria gratis!
Trobes??
Anónim 8, 10/08/2018 a les 10:39
+11
-2
Ja ho veurem!! Aki la pela es la pela!!! Aixo gratis no ho tomba ningu!! Saps quan val la maquinaria pesada cada hora?? Pos ajudariem a molta gent!!
Hipocresia
Lo Saberut, 10/08/2018 a les 12:31
+7
-3
Hipocresia en majúscules la del PdCAT i los seus criats d'ERC (vergonyós lo servilisme d'ERC a Tortosa!) que van montar una xarlotada de referendum (este si que feia pena) per no fer res!! passant-se la patata calenta d'uns als altres. El que tenim és un troç de ferro al mig del riu que ningú se'n vol fer càrrec sense cap tipo de manteniment i a perill que se tombe un dia o altre...molta canoa i postureo però sense fer res, total al fondo lo nucli del PdCAT tortosí (i ERC va pel mateix camí) no és res més que l'herència del tortosinisme de dretes de tota la vida desde Teodor Gonzalez, fins Bau o Fabra... Tombeu o feu un pont, o feu algo hi han mil sol.lucions i coses per a fer, menos hipocreis i postureo, xeics...pero lo que fa este monument ara és pena i vergonya.
Ni criteri ni vergonya
Anònim, 05/09/2018 a les 23:28
+1
-0
La questio es fer lo payaso sense aportar solucions.desviar la atencio del poble com borregos per a que mentres estos cinics politics que tenim vaiguen fent de la seua.tant catalans i ningu diu res del xoriço mes grande catalunya “la familia Pujol”,catala i mos fot los diners i ningu se queixa.i la ultima veure un pepero de tota la vida presentarse per alcalde amb ERC,aixo es lo colmo.no hi ha vergonya i damunt lo poble fent lo carabassa quant tots los que mos dirigeixen los importa una merda on estem anant,pero si que estanpendents de quant acaben de governar estiguen ben colocadets en dinerets sense patir ni suar.obrim los ullsi deixem de fotermos mesensorrats pels nostres
VENDRE EL MONUMENT PER A FERRO
Anònim, 17/09/2018 a les 14:29
+1
-0
Crec que qualsevol ferroveller compraria les tones de ferro que deu tenir el monument de l'aguilot. Encara es podria fer calaix per a la ciutat. A més la Llei de memòria històrica s'ha de complir. No és qüestionable, després de 80 anys que l'aguilot i la ignomínia han de sortir del riu Ebre i de la imatge de Tortosa per sempre més. Les lleis es voten al Parlament.