MOBILITAT

Trens Dignes diu que és «urgent» que l'Ebre fixe i defense les seues necessitats ferroviàries

La plataforma insistix que cal reforçar l'estació de l'Aldea amb connexions amb autobusos i critica que la Taula de Mobilitat sigui només un "tap" a poder avançar

per Redacció, Terres de l'Ebre, 4 de juliol de 2018 a les 15:30 |
Els portaveus de Trens Dignes, Wifredo Miró, Josep Casadó i Cristina Bel, en roda de premsa a la seu de CCOO de Tortosa | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 de juliol de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La plataforma Trens Dignes recorda als representants polítics de les Terres de l'Ebre que comença a ser "urgent" que acorden i defensen quina és la planificació ferroviària, les parades i les freqüències i els destins de l'R16, que necessita el territori, abans que no vingue imposada des de fora quan es pose en marxa el desdoblament de via entre Vandellòs i Tarragona. La plataforma reclama que els canvis per convertir, d'una vegada per totes, l'estació central de l'Aldea, en una estació intermodal, amb parada per a busos integrada i un aparcament digne per a vehicles privats. El portaveu Josep Casadó ha remarcat que "és molt urgent que es posen mans a l'obra" a través de la Taula de Mobilitat, un organisme que només s'ha reunit per constituir-se, "una entitat inútil que només ha posat un tap i ha impossibilitat cap tipus d'avenç".

La plataforma defensa que la Taula de Mobilitat (TM) es podria posar a treballar encara que no tingue nomenat el càrrec que exercix la figura de president, és a dir, el delegat del Govern a les Terres de l'Ebre. "Ja no hi és el 155 i que no hi hage president no vol dir que no es pugue reunir la taula", han insistit. "Si no tenim delegat és perquè no li dona la gana a la Generalitat", ha afegit. 


Casadó ha apuntat que "d'aquí quatre dies", Adif marcarà les freqüències i els trens que passaran per la nova via sense haver tingut en compte cap reclamació territorial des de l'Ebre, prioritzant les peticions del Camp de Tarragona i sense descartar que un tram de via del litoral quede anul·lada i es desmantelli. Anar de l'Ebre a PortAventura pot comportar haver d'arribar fins a Tarragona i retornar cap al sud amb un altre tren. "La desconnexió pot arribar en qualsevol moment i quan s'imposen les freqüències ja no serem a temps per canviar les coses ni reclamar res", ha insistit el portaveu de Trens Dignes. 

La plataforma seguix predisposada a col·laborar amb la TM de les Terres de l'Ebre, aportant la informació de la qual disposen o per fer-hi propostes. "Que facen el favor de reunir-se i si la Taula no funciona tornem enrere i reclamem una ATM (Autoritat del Territorial de Mobilitat)", han defensat. De fet, estos organismes, que existixen a totes les demarcacions excepte a les Terres de l'Ebre, han seguit treballant, planificant horaris i fent propostes, malgrat el 155 i la paràlisis executiva del Govern, ja que estan formades per representants territorials i locals. De fet, la TM ebrenca ha estat qualificada pels portaveus de la plataforma de "nyap", de "tap" i "d'entitat inútil" que ha impossibilitat cap tipus d'avenç i de treball malgrat farà un any que es va constituir. "Si l'han muntat per desactivar-nos, no ha funcionat", ha apuntat el portaveu Wifredo Miró.

 

Participació