Aguaita.cat es consolida com a mitjà digital de referència a l'Ebre

L'entrada d'aguaita.cat a ND a la demarcació de Tarragona i l'Ebre ha suposat un increment d'audiència d'un 51,57% i s'ha sobrepassat amb escreix la barrera dels 100.000 usuaris únics.

per Redacció , Terres de l'Ebre, 16 de desembre de 2013 a les 08:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de desembre de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Després d'un mes i escaig de la nova etapa d'aguaita.cat en aliança amb NacióDigital (ND), les comarques de les Terres de l'Ebre i del Camp de Tarragona ja gaudeixen d'una alternativa informativa generalista en català i arrelada al territori, a cada un dels seus municipis.

Les dades auditades per OJD, d'este novembre atorguen als mitjans associats a ND a la demarcació de Tarragona i les Terres de l'Ebre (aguaita.cat i delCamp.cat) 127.293 usuaris únics. Un augment de 89.408 usuaris únics i del 235,98% en menys d'un any, dades que confirmen el lideratge en llengua catalana dels dos mitjans als seus respectius territoris.


En comparació al mes d'octubre, quan encara no s'havia fet efectiva l'aliança d'aguaita.cat amb NacioDigital, el creixement és molt considerable: s'ha arribat a augmentar l'audiència en un 51,57% i s'ha sobrepassat amb escreix la barrera dels 100.000 usuaris únics. Fet que demostra l'arrelament i el lideratge informatiu d'aguaita.cat al territori un any després del seu naixement.

En aquests moments, les capçaleres de ND a l'Ebre i el camp de Tarragona s'han situat ja la primera divisió dels mitjans digitals locals i lluiten per la segona posició en el rànquing del mitjans comarcals en català frec a frec amb l'històric Regió7.cat de la Catalunya Central. A la nostres comarques, tot i ser un mitjà nou, aguaita.cat ha aconseguit obrir un espai informatiu nou i clarament necessari que sobretot llegeixen els segments més joves i implicats en el progrès sostenible i igualitari al territori.

Una de les dades més eloqüents que constaten aquesta realitat és el temps de lectura: mentre que aguaita.cat té una mitjana d'estada al diari de 9:42 minuts, el Diari de Tarragona, que aquest mes també s'estrena en l'auditoria de les dades, la mitjana de lectura és de 2:23 minuts. 

El Diari de Tarragona, el mitjà degà que també engloba les comarques del Camp de Tarragona i de l'Ebre, fundat l'any 1808, i que és una capçalera coneguda per gairebé tota la població del territori, té en aquests moments 208.399 usuaris únics, però només ofereix una part de la seua informació en català. Altres mitjans digitals informatius generalistes del territori, com la Marfanta i ebredigital, no disposen de dades auditades per OJD.


Pel que fa a xarxes socials aguaita.cat s'ha convertit ja aquest més en el diari digital d'informació general més seguit a Facebook.





En l'àmbit nacional,  Nació Digital ha depassat llargament la barrera del milió d'usuaris únics (equivalent a lectors, en l'àmbit d'internet) establint, aquest mes de novembre, una xifra rècord que arriba als 1.154.948 durant aquest periode. Es tracta del tercer mes consecutiu que el Grup Nació Digital se situa per damunt del milió de lectors, amb una tendència de creixement molt consolidada que es correspon amb l'expansió de les edicions territorials i temàtiques i l'increment de lectors a la capçalera nacional. Pel que fa a les notícies consultades (pàgines vistes, en el llenguatge d'internet), Nació Digital ha superat els dotze milions.

Aquestes dades emplacen Nació Digital en el segon lloc del rànquing de mitjans en català, segons les xifres de l'auditora OJD. El lideratge correspon a la versió digital de l'Ara, que se situa per sobre del milió i mig de lectors i els setze milions de notícies consultades. Per darrere de l'Ara i de Nació Digital, es col·loquen Vilaweb (1.007.334 lectors) i El Punt Avui (689.007 lectors), que són els únics mitjans en català que actualment superen el mig milió de lectors.







 

Participació