Impuls al turisme familiar amb una inversió de 3,7 MEUR a les Terres de l'Ebre i Costa Daurada

La Diputació de Tarragona lidera el PECT TurísTIC en família, cofinançat amb fons FEDER

Este dilluns s'ha signat el conveni pel Projecte d'Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) TurisTIC en família
Este dilluns s'ha signat el conveni pel Projecte d'Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) TurisTIC en família | Cedida
ACN
07 de maig del 2018
Actualitzat a les 16:00h
Impuls al turisme familiar a la Costa Daurada i Terres de l'Ebre amb una inversió de 3,7 milions d'euros, finançada pels fons europeus de desenvolupament regional FEDER, la Diputació de Tarragona, que lidera les actuacions, i les institucions i resta d'entitats implicades.

El conveni pel Projecte d'Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) TurisTIC en família, signat este dilluns, se centra en la gestió de dades i recursos turístics, la promoció de patrimoni, la cultura del vi, la platja i l'alimentació saludable o la innovació en les experiències en família. Entre els projectes hi ha la creació d'una "platja innovadora", que permeta fer activitats a les platges durant tot l'any, la generació d'experiències al voltant de la vinya, diversificant l'oferta i incloent-hi els infants, o la promoció de les troballes als jaciments històrics de la Boella, a la Canonja.

A més del PECT TurísTIC en família, la regió posarà en marxa també altres projectes, que comptaran amb el suport de la Diputació de Tarragona, amb 1,3 milions d'euros –un 25% de la despesa elegible dels projectes. En concret, es tracta de la Reserva de la Biosfera Terres de l'Ebre, coordinat a través del Consell Comarcal del Baix Ebre; l'Alimentació innovadora, segura i saludable, a través de l'Ajuntament de Reus; o el 'Priorat-Montsant Siurana, paisatge agrícola de la muntanya mediterrània', a través del Consell Comarcal del Priorat.

PECT TurísTIC en família

La Unitat de Projectes Europeus i Regió del Coneixement anirà a càrrec se n'encarregarà d'actuar sobre la identificació de projectes i oportunitats procedents de programes i convocatòries europees, l'impuls de les comarques tarragonines en el marc de l'estratègia de recerca i innovació per a l'especialització intel·ligent catalana (RIS3CAT) i l'Estratègia Europa 2020, entre d'altres.

Entre els projectes destaca la TDS 2.0, de la Fundació del Parc Científic i Tecnològic de Turisme de Catalunya, amb 576.000 euros, que millorarà la gestió de la informació per enfortir l'especialització sostenible i la competitivitat en l'àmbit de turisme familiar. D'altra banda, la creació de les 'Plataformes TurístTIC', amb 502.000 euros, per gestionar els recursos i serveis turístic, en especial els de turisme de platja, patrimoni i cultura del vi, destinats al turisme familiar.

Pel que fa a projectes més concrets, el 'Mamut', amb 206.097 euros, de l'IPHES, es mirarà de promocionar el turisme familiar vinculat als jaciments històrics de la Boella, a la Canonja. Així, este és un projecte considerat prioritari per contribuir a la diversificació de l'economia de l'entorn, fent-la menys depenent del sector industrial químic i partint de patrimoni prehistòric per generar una cadena de valor basada en productes i serveis turístics i educatius.

A Montblanc, el projecte 'La història fa turisme', amb 280.600 euros, es configurarà l'espai del celler modernista del municipi, declarat Bé Cultural d'Interès Local, com el nou espai per oferir i gaudir d'una experiència turística a la zona a partir d'experiències vivencials.

La 'Platja innovadora', amb un pressupost de 276.280 euros, del Patronat de Turisme, pretén desestacionalitzar la temporada. Entre altres coses, l'actuació ha de servir per crear activitats a les platges durant tot l'any. També s'actuarà sobre aspectes mediambientals que afecten la qualitat de les platges. El Patronat també porta el projecte de 'Vinya en família', amb 249.479 euros. Contempla que els territoris del vi tinguen un component temàtic transversal que impregne el conjunt de serveis, especialment el de turisme actiu, els d'allotjament i restauració, amb activitats que no obliden cap franja d'edat.

'Àpats saludables', de la Universitat Rovira i Virgili, amb 291.639 euros, vol millorar el consum alimentari de les famílies quan es troben en període vacacional. Així, s'intenta pensar als restauradors –i a tots aquells que oferixen menjar-, sobre els serveis que ofereixen i com –tenint en compte singularitats, com al·lèrgens o celiaquies, entre d'altres.

El PECT TurísTIC en família té una inversió global de 3.729.523,27 euros, finançada al 50% pels fons europeus de desenvolupament regional FEDER i en què la Diputació de Tarragona aporta 1.410.689,72 euros. La resta ho aporten les entitats i institucions implicades. Este projecte compta amb la participació de la Universitat Rovira i Virgili (URV), que s'ha implicat especialment en l'àmbit d'àpats saludables i la internacionalització de productes i serveis al voltant de la gastronomia saludable per a tota la família. També hi participen el Patronat de Turisme, la Fundació Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, el Centre de Difusió Tecnològica de la Fusta i el Moble de Catalunya, l'Ajuntament de Montblanc i l'Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES)