turisme

La família, objectiu d'una campanya turística que implica municipis tarragonins i ebrencs

Octavi Bono ha presentat els detalls d'esta acció que s'estén arreu de Catalunya

, Tarragona | 11/04/2018 a les 20:56h
Arxivat a: Societat, turisme familiar, família, campanya, llegendes en família
Representants de municipis que participen en la campanya turística.
Representants de municipis que participen en la campanya turística. | Jonathan Oca
Aquesta notícia es va publicar originalment el 11/04/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Agència Catalana de Turisme (ACT) ha preparat una campanya enfocada al turisme familiar. Un públic que podria ser titllat de "mundà, trivial i fàcil de gestionar" però "res més allunyat de la realitat", ha volgut matissar Octavi Bono, director general de Turisme. Segons el representant de la Generalitat, les necessitats i les expectatives de cada família, i de cada membre d'esta unitat, "són molt diferents" i per tant, cal estar molt atents. El turisme familiar és un turisme potencial, ja que genera uns 4.400 milions d'euros anuals.

La campanya, sota el lema "Catalunya, Hola Família!", perseguix tres objectius ben clars: que les famílies es relacionen, no només entre els seus membres, sinó amb altres, que descobrisquen el territori o que es fidelitzen amb ell i sensibilitzar amb el respecte a l'entorn i a la natura. L'acció turística es desenvoluparà durant dos caps de setmana, arreu de Catalunya. Durant este termini de temps, 24 destinacions turístiques -que disposen del segell Natura i muntanya en família o Platja en família- i més de 220 empreses d'arreu de Catalunya que oferixen més de 150 activitats. Els establiments que hi participen són hotels, càmpings, restaurants i empreses d'activitats i oferixen descomptes en allotjament, tallers i menús especials, entre altres.

Aplicació per gaudir en família

Esta primera edició de la campanya girarà al voltant de "Llegendes en família". Què vol dir això? Des de l'ACT s'ha preparat acció perquè tota la família, grans i petits, coneguen la història del territori que visiten. Per tal de fer-ho més amè i més atractiu, s'ha desenvolupat una aplicació per a dispositius mòbils que estarà activa mentre dure la campanya. Esta eina permetrà als usuaris "buscar i caçar" -a l'estil Pokémon Go- els éssers màgics -i tradicionals- que han creat per aquesta ocasió. En total, n'hi ha 26.

Les dates clau per aquesta campanya són del 20 al 22 d'abril, es portarà a terme a diferents destinacions de costa i del 18 al 20 de maig, es desenvoluparà en les de l'interior i muntanya.
 
Tarragona i Terres de l'Ebre

En el cas de la demarcació de Tarragona, hi participen més de 90 empreses a Salou, Vila-seca (La Pineda), Cambrils, el Vendrell, el Port i les Muntanyes de Prades. Durant el primer cap de setmana, participaran en la campanya els municipis de costa i en el segon, només les Muntanyes de Prades i el Port.

Les bèsties màgiques que es podran capturar, a través de l'aplicació, en els municipis tarragonins són el Pirata Dragut (Salou), la Donzella (Vila-seca), la Farnaca (Cambrils), el Drac Caramot (El Vendrell), la Serena (els Port) i el Nen (Muntanyes de Prades).

Segons Octavi Bono, el turisme familiar al Camp de Tarragona suposa dos terceres parts del total anual. I a les Terres de l'Ebre, representa un 60%.

Podeu trobar més detalls sobre la campanya, com els establiments que hi participen i què ofereixen, en este enllaç.
 

Representants de municipis que participen en la campanya turística Foto: Jonathan Oca


Quins municipis hi participen?

A banda dels tarragonins, també hi prenen part en aquesta campanya Blanes, Berga, Calella, Calonge - Sant Antoni, Castelldefes, Castell-Platja d'Aro, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vall d'en Bas-Les Preses, Vall de Boí, Valls d'Àneu i Vilanova i la Geltrú. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La custòdia recau sobre un germà de 20 anys, al qual s'acusa d'un delicte d'utilització de menors per a la mendicitat.
La custòdia recau sobre un germà de 20 anys, al qual s'acusa d'un delicte d'utilització de menors per a la mendicitat. | Cedida
Els agents afirmen que els joves solien recaptar entre 60 i 100 euros diaris estafant a la gent
Institut Cristòfol Despuig, a Tortosa.
Institut Cristòfol Despuig, a Tortosa. | Google Maps
El dejuni es fa quatre dies en solidaritat amb la vaga de fam d'alguns dels presos pel procés
Pla general de Mas de Barberans.
Pla general de Mas de Barberans. | Cedida
El consistori denuncia als Mossos d'Esquadra el robatori de 400 euros i danys a les dependències municipals
Projectils exposats a l'exposició 'La Rereguarda - Museu de les Guerres del Perelló', al CDI Cal Català.
Projectils exposats a l'exposició 'La Rereguarda - Museu de les Guerres del Perelló', al CDI Cal Català. | ACN
Una ruta guiada amb estudiants dona el tret de sortida als actes de record i de recuperació d'espais com el refugi antiaeri de la Panavera
Imatge il·lustrativa
Unes 1.500 aplicacions externes a la xarxa social han tingut accés i llibertat de moviments a través dels perfils dels usuaris
Imatge il·lustrativa
El ple va provar este dilluns una moció, presentada per la CUP, que s'havia desestimat feia un any i mig quan es va supeditar al catàleg de simbologia feixista que enllesteix el consistori
Denúncia que assenyala al primer tinent d'alcalde com a denunciant dels fets del 2017.
Denúncia que assenyala al primer tinent d'alcalde com a denunciant dels fets del 2017. | CUP-AE
L'estiu de l'any passat el republicà va denunciar que dos joves havien pintat el monument franquista
Convocades per la Falange, una trentena de persones van cantar el 'Cara al sol'
NacióDigital
NacióDigital | ND
El rànquing d'audiències de la OJD del mes d'abril l'enfila fins als 2,8 milions d'usuaris únics i amb un temps de lectura superior als set minuts