turisme

La família, objectiu d'una campanya turística que implica municipis tarragonins i ebrencs

Octavi Bono ha presentat els detalls d'esta acció que s'estén arreu de Catalunya

, Tarragona | 11/04/2018 a les 20:56h
Arxivat a: Societat, turisme familiar, família, campanya, llegendes en família
Representants de municipis que participen en la campanya turística.
Representants de municipis que participen en la campanya turística. | Jonathan Oca
L'Agència Catalana de Turisme (ACT) ha preparat una campanya enfocada al turisme familiar. Un públic que podria ser titllat de "mundà, trivial i fàcil de gestionar" però "res més allunyat de la realitat", ha volgut matissar Octavi Bono, director general de Turisme. Segons el representant de la Generalitat, les necessitats i les expectatives de cada família, i de cada membre d'esta unitat, "són molt diferents" i per tant, cal estar molt atents. El turisme familiar és un turisme potencial, ja que genera uns 4.400 milions d'euros anuals.

La campanya, sota el lema "Catalunya, Hola Família!", perseguix tres objectius ben clars: que les famílies es relacionen, no només entre els seus membres, sinó amb altres, que descobrisquen el territori o que es fidelitzen amb ell i sensibilitzar amb el respecte a l'entorn i a la natura. L'acció turística es desenvoluparà durant dos caps de setmana, arreu de Catalunya. Durant este termini de temps, 24 destinacions turístiques -que disposen del segell Natura i muntanya en família o Platja en família- i més de 220 empreses d'arreu de Catalunya que oferixen més de 150 activitats. Els establiments que hi participen són hotels, càmpings, restaurants i empreses d'activitats i oferixen descomptes en allotjament, tallers i menús especials, entre altres.


Aplicació per gaudir en família

Esta primera edició de la campanya girarà al voltant de "Llegendes en família". Què vol dir això? Des de l'ACT s'ha preparat acció perquè tota la família, grans i petits, coneguen la història del territori que visiten. Per tal de fer-ho més amè i més atractiu, s'ha desenvolupat una aplicació per a dispositius mòbils que estarà activa mentre dure la campanya. Esta eina permetrà als usuaris "buscar i caçar" -a l'estil Pokémon Go- els éssers màgics -i tradicionals- que han creat per aquesta ocasió. En total, n'hi ha 26.

Les dates clau per aquesta campanya són del 20 al 22 d'abril, es portarà a terme a diferents destinacions de costa i del 18 al 20 de maig, es desenvoluparà en les de l'interior i muntanya.
 
Tarragona i Terres de l'Ebre

En el cas de la demarcació de Tarragona, hi participen més de 90 empreses a Salou, Vila-seca (La Pineda), Cambrils, el Vendrell, el Port i les Muntanyes de Prades. Durant el primer cap de setmana, participaran en la campanya els municipis de costa i en el segon, només les Muntanyes de Prades i el Port.

Les bèsties màgiques que es podran capturar, a través de l'aplicació, en els municipis tarragonins són el Pirata Dragut (Salou), la Donzella (Vila-seca), la Farnaca (Cambrils), el Drac Caramot (El Vendrell), la Serena (els Port) i el Nen (Muntanyes de Prades).

Segons Octavi Bono, el turisme familiar al Camp de Tarragona suposa dos terceres parts del total anual. I a les Terres de l'Ebre, representa un 60%.

Podeu trobar més detalls sobre la campanya, com els establiments que hi participen i què ofereixen, en este enllaç.
 

Representants de municipis que participen en la campanya turística Foto: Jonathan Oca


Quins municipis hi participen?

A banda dels tarragonins, també hi prenen part en aquesta campanya Blanes, Berga, Calella, Calonge - Sant Antoni, Castelldefes, Castell-Platja d'Aro, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vall d'en Bas-Les Preses, Vall de Boí, Valls d'Àneu i Vilanova i la Geltrú. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Veïnes de Móra la Nova omplint garrafes al camió cisterna ubicat davant del pavelló.
Veïnes de Móra la Nova omplint garrafes al camió cisterna ubicat davant del pavelló. | ACN
01/01/1970
L'equip de govern aposta per adquirir-ne un que substituïsca el de lloguer, posat fins a finals d'any
La Fundació Montsià oferix formació a persones treballadores en situació d'atur
La Fundació Montsià oferix formació a persones treballadores en situació d'atur | Cedida
01/01/1970
Este programa ha atorgat ajuts a empreses per a que estudiants de les Terres de l'Ebre puguen fer les pràctiques a empreses del territori
La carpa de circ del festival Deltebre Dansa tornarà a estar ubicada al Parc del Riu de Deltebre
La carpa de circ del festival Deltebre Dansa tornarà a estar ubicada al Parc del Riu de Deltebre | Cedida
01/01/1970
El festival reunix ballarins arribats de més de 50 països de tot el món per fer bategar el Delta de l'Ebre fins al 28 de juliol
Imatge del lloc on guardaven els gossos de forma insalubre a Vinaròs
Imatge del lloc on guardaven els gossos de forma insalubre a Vinaròs | Cedida
01/01/1970
El detingut mantenia als animals en un estat higiènic i sanitari "lamentable" i se li imputen delictes de maltractament animal, intrusisme professional, usurpació i falsificació de documents
Instal·lació del nou enllumenat.
Instal·lació del nou enllumenat. | Cedida
01/01/1970
La Brigada Municipal ha començat a substituir 265 fanals antics per altres d'equipats amb llums de tipus LED
Un ciutadà camina pel pont de l'Estat mentre observa el monument.
Un ciutadà camina pel pont de l'Estat mentre observa el monument. | Sofia Cabanes
01/01/1970
Els cupaires també reclamen que el govern municipal faça efectiva la creació de la comissió que havia de fer el catàleg de simbologia franquista
Vista del capdamunt del monument franquista de Tortosa.
Vista del capdamunt del monument franquista de Tortosa. | Sofia Cabanes
Imatge del monument franquista de Tortosa presa el dia de la consulta, el 28 de maig de 2016.
Imatge del monument franquista de Tortosa presa el dia de la consulta, el 28 de maig de 2016. | ACN
01/01/1970
L'alcaldessa Meritxell Roigé considera avalada la decisió de consultar el futur del monòlit el 2016 perquè era un vestigi franquista protegit pel POUM
NacióDigital
NacióDigital | ND
01/01/1970
El rànquing d'audiències de la OJD del mes d'abril l'enfila fins als 2,8 milions d'usuaris únics i amb un temps de lectura superior als set minuts