turisme

La família, objectiu d'una campanya turística que implica municipis tarragonins i ebrencs

Octavi Bono ha presentat els detalls d'esta acció que s'estén arreu de Catalunya

, Tarragona | 11/04/2018 a les 20:56h
Arxivat a: Societat, turisme familiar, família, campanya, llegendes en família
Representants de municipis que participen en la campanya turística. | Jonathan Oca
L'Agència Catalana de Turisme (ACT) ha preparat una campanya enfocada al turisme familiar. Un públic que podria ser titllat de "mundà, trivial i fàcil de gestionar" però "res més allunyat de la realitat", ha volgut matissar Octavi Bono, director general de Turisme. Segons el representant de la Generalitat, les necessitats i les expectatives de cada família, i de cada membre d'esta unitat, "són molt diferents" i per tant, cal estar molt atents. El turisme familiar és un turisme potencial, ja que genera uns 4.400 milions d'euros anuals.

La campanya, sota el lema "Catalunya, Hola Família!", perseguix tres objectius ben clars: que les famílies es relacionen, no només entre els seus membres, sinó amb altres, que descobrisquen el territori o que es fidelitzen amb ell i sensibilitzar amb el respecte a l'entorn i a la natura. L'acció turística es desenvoluparà durant dos caps de setmana, arreu de Catalunya. Durant este termini de temps, 24 destinacions turístiques -que disposen del segell Natura i muntanya en família o Platja en família- i més de 220 empreses d'arreu de Catalunya que oferixen més de 150 activitats. Els establiments que hi participen són hotels, càmpings, restaurants i empreses d'activitats i oferixen descomptes en allotjament, tallers i menús especials, entre altres.

Aplicació per gaudir en família

Esta primera edició de la campanya girarà al voltant de "Llegendes en família". Què vol dir això? Des de l'ACT s'ha preparat acció perquè tota la família, grans i petits, coneguen la història del territori que visiten. Per tal de fer-ho més amè i més atractiu, s'ha desenvolupat una aplicació per a dispositius mòbils que estarà activa mentre dure la campanya. Esta eina permetrà als usuaris "buscar i caçar" -a l'estil Pokémon Go- els éssers màgics -i tradicionals- que han creat per aquesta ocasió. En total, n'hi ha 26.

Les dates clau per aquesta campanya són del 20 al 22 d'abril, es portarà a terme a diferents destinacions de costa i del 18 al 20 de maig, es desenvoluparà en les de l'interior i muntanya.
 
Tarragona i Terres de l'Ebre

En el cas de la demarcació de Tarragona, hi participen més de 90 empreses a Salou, Vila-seca (La Pineda), Cambrils, el Vendrell, el Port i les Muntanyes de Prades. Durant el primer cap de setmana, participaran en la campanya els municipis de costa i en el segon, només les Muntanyes de Prades i el Port.

Les bèsties màgiques que es podran capturar, a través de l'aplicació, en els municipis tarragonins són el Pirata Dragut (Salou), la Donzella (Vila-seca), la Farnaca (Cambrils), el Drac Caramot (El Vendrell), la Serena (els Port) i el Nen (Muntanyes de Prades).

Segons Octavi Bono, el turisme familiar al Camp de Tarragona suposa dos terceres parts del total anual. I a les Terres de l'Ebre, representa un 60%.

Podeu trobar més detalls sobre la campanya, com els establiments que hi participen i què ofereixen, en este enllaç.
 

Representants de municipis que participen en la campanya turística Foto: Jonathan Oca


Quins municipis hi participen?

A banda dels tarragonins, també hi prenen part en aquesta campanya Blanes, Berga, Calella, Calonge - Sant Antoni, Castelldefes, Castell-Platja d'Aro, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vall d'en Bas-Les Preses, Vall de Boí, Valls d'Àneu i Vilanova i la Geltrú. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Els representants de l'Ajuntament d'Amposta, la Lliga Contra el Càncer i els promotors de Lo Riu Sona Festival, en la presentació del certamen | Anna Ferràs/ACN
01/01/1970
El festival té una vessant solidària i farà una donació econòmica a la Lliga Contra el Càncer
Exterior del servei d'Urgències de l'hospital Verge de la Cinta de Tortosa. | S.B.
La festa se celebrarà del 17 al 20 de maig. | Cedida
01/01/1970
Enguany la festa s’emmarca en l’Any Europeu del Patrimoni Cultural i de l’Any del Turisme Cultural a Catalunya
Imatge de l'entrada en un habitatge del carrer Sebastià Juan Arbó, a Amposta. | Cedida
Un agricultor preparant la sortida de la sèquia per donar pas a l'aigua des del canal fins a la finca, a Amposta. | ACN
01/01/1970
Els arrossaires emprenen la campanya expectants per una possible estesa de la plaga del caragol maçana per la crescuda del riu Ebre
La base del monument franquista, amb els cartells pro independència. | (@VictorSorribes)
01/01/1970
La base del monument ha aparegut esta matinada amb diversos cartells enganxats, on diu 'Hola Europa' i 'Hola República'
Núria Rodríguez (CUP Tortosa), Eduardo Cáliz, membre del secretariat nacional i Anna Gabriel , diputada de la CUP. | Sofia Cabanes
01/01/1970
La diputada de la CUP, Anna Gabriel, refusa la proposta de Podemos per paticipar en una assemblea de càrrecs electes estatal per facilitar una solució acordada | Convida la formació de Pablo Iglesias a "defensar les urnes" i demanar a Ferran Bel la retirada del monument
01/01/1970
La va realitzar dissabte una persona que hi va arribar amb caiac | La pintada va ser borrada unes hores més tard | La Comissió per la retirada dels Símbols Franquistes ha emès un comunicat expressant el seu suport a l'acció contrària al monument