14
de març
del
2018
Actualitzat
a les
19:02h
El sindicat UGT ha registrat davant la Direcció General d'Ocupació un preavís de vaga a les autopistes espanyoles que gestiona Abertis per a la Setmana Santa. El sindicat afirma que arriba a esta decisió després d'una negociació infructuosa de disset mesos amb la direcció per acordar un conveni col·lectiu. La darrera reunió entre les dos parts va tindre lloc el 9 de març davant del Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (Sima) de Madrid, i segons el sindicat, la direcció d'Abertis es va presentar a l'acte "amb les mans buides". La resta de la part social, CCOO i USO, no van assistir a l'acte, segons UGT.
Amb el registre del preavís de vaga UGT vol pressionar la direcció d'Abertis per assolir un acord que "impedeixi el decaïment del conveni actual", en fase inicial d'ultraactivitat, i que assegure les condicions laborals als més de 1.700 treballadors de les autopistes espanyoles d'Abertis. "Especialment –subratlla el sindicat- en uns moments en què el grup ha estat objecte d'Ofertes Públiques d'Adquisició" d'Atlantia i del grup Hochtief i que la formació tem que finalment es traduïsquen "en el desmembrament d'Abertis".
El sindicat també advertix que el futur de més del 70% de la plantilla "és a l'aire" tenint en compte que s'acaben les concessions d'algunes de les autopistes que gestiona Abertis, entre elles l'AP-7, l'AP-2 o la C-32, a Catalunya.
Amb el registre del preavís de vaga UGT vol pressionar la direcció d'Abertis per assolir un acord que "impedeixi el decaïment del conveni actual", en fase inicial d'ultraactivitat, i que assegure les condicions laborals als més de 1.700 treballadors de les autopistes espanyoles d'Abertis. "Especialment –subratlla el sindicat- en uns moments en què el grup ha estat objecte d'Ofertes Públiques d'Adquisició" d'Atlantia i del grup Hochtief i que la formació tem que finalment es traduïsquen "en el desmembrament d'Abertis".
El sindicat també advertix que el futur de més del 70% de la plantilla "és a l'aire" tenint en compte que s'acaben les concessions d'algunes de les autopistes que gestiona Abertis, entre elles l'AP-7, l'AP-2 o la C-32, a Catalunya.