nyam nyam
Per Lo Silur de Mequinensa el 8 d'octubre de 2015 a les 12:51
Em poso les botes perquè cada any m'ajunto amb una silura diferent i tenim 30 silurets nous, gràcies a estos pescadors tant majos que me tornen a les còmodes aigues de l'ebre jeje
glup glup
Barregeu coses que no es poden barrejar
Per -Gemma- el 15 de juny de 2015 a les 15:03
He llegit els comentaris i de veritat hi ha verdaderes barbaritats, en primer lloc em sembla estúpidament fort que algú pugui comparar la immigració amb les espècies al·lòctones introduïdes. Caldria recordar que introduir espècies SEMPRE porta inconvenients i és per això que mai és una opció prou recomanable. La immigració per contrari es tracta de PERSONES, és a dir LA MATEIXA ESPÈCIE, encara que a vegades a alguns se'ls hi hagi de recordar; aquí hi entra la tolerància i el civisme de cada INDIVIDU.
El principal problema del Silur, és que una única espècie fa trontollar tot un ecosistema (un munt d'espècies), evidentment la resta d'espècies al·lòctones també haurien de ser eliminades de la cadena tròfica.
Els que dieu que els embassaments perdrien "vida" potser hauríeu de fer la reflexió del perquè perdrien vida i de fins a quin punt es podria recuperar la fauna d'un lloc concret si se'n extreu el principal alterador. Aquest principal alterador i depredador a la vegada, potser creix en nombre d'individus (no té ell mateix un predador que en controli la població) però fa disminuir la DIVERSITAT animal del riu que tots tant estimem. Les espècies s'acaben recuperant per resiliència, però arriba un moment en que les poblacions són tant petites que la resistència s'acaba i la població es torna inviable i simplement es perd.
Volem una única espècie? Volem perdre biodiversitat? No ho crec. Els Silurs ja tenen el seu hàbitat i no és aquest; el primer error el va cometre qui els va introduir, però el segon el fem tots nosaltres deixant que l'espècie continuï augmentant la població i expandint-se a altres llocs dels països catalans.
I per favor...no cal barrejar política amb totes les discussions, ni us donarà més raó ni us en prendrà, simplement són dos coses que no tenen res a veure
Hauriem de reflexionar una mica tots abans de comentar segons què.
urra a la pesca
Per Anònim el 3 de juny de 2015 a les 07:53
m'agrada molt que pesque peixos aixì de grans i que estiguin pescats a Catalunya
Urra a la pesca i als pescadors!!!
No a los siluros
Per Anònim el 4 de gener de 2015 a les 19:38
La normativa obliga a sacrificar a los siluros, esta especie es un superpredador que extermina el resto de especies y que no tiene enemigos naturales.
Estos ingleses deberían haber sido multados.
Saludos y Viva España y cataluña es España.
Això fa por
Per Silur man el 1 de juliol de 2014 a les 11:01
No em torno a banyar a l'ebre en el que em queda de vida
un gra massa
Per Anònim el 9 de desembre de 2013 a les 15:34
Ui si!! les anguiles es moren per culpa del Silur!! JA JA!
Mes aviat diría que és per culpa de les preses dels rius, Canals de reg que desvien els cursos fluvials,contaminació de les aigues, gent que les capturen per posar-les en esquers per pescar i/o menjar-se-les, els seus ous son devorats per petits peixos introduits, però el Silur? Penden-se menjar una bona carpa i quedar tip, dubto que sigui el principal culpable de la "disminució" daquestes. Crec que el principal problema de les anguiles son les infrastructures que ha creat l'esser humà en els rius i no el Silur.
Per cert, en molts llocs que hi ha el Silur, fa anys i panys que no hi han anguiles,ni altres peixos auctoctons. sino que hi trobem: Carpes, Alburns, Black bass, lluci, percas,peix gat, tots ells introduits el seu temps. Si posem el silur on hi ha peixos introduits, que hem de fer? matar el silur pq su empassa tot? però si el que sempassa son peixos introduits, pq matar el Silur?? pq esta de moda? Crec que parleu molt sense seber la realitat. Ptc en algún lloc si k fa mal, però en la majoria de llocs on hi ha el silur, son llocs on NO hi han peixos auctoctons des de fa anys!
a vegades ens obsessionem massa i acavem sent incoherents. És com en aquella protectora d'animals que hi tenen un porc de granja acollit com si fos un gos. Perfavor!! entre poc i massa! Cop de Ganivet i la carn per un menjador social! no pas anar mantenint una truja de granja de 70 kilos com si fos un animal de companya refugiat... a vegades coses tan simples n'acavem fent un gra massa. Més rurals i menys pixapins!!
siluro
Per maykel catfishing mequinenza el 1 de desembre de 2013 a les 00:54
Es una pena que mateis los siluross no deberian ni de pescarlos no hay mas bonita sensacion de capturar un siluro y devorberlos al agua quien los sacrifique...mejor no digo nada mas ...
CAPTURAA Y SUELTAAA
R-R
Per Anònim el 30 de novembre de 2013 a les 00:38
Un silur saltan per sobre d'una canoa..? improbable. Per altra banda, amics, tot aixo son calers, ni mes ni menys.. hi han "X" empreses que es dediquen a portar extranjers per a la pesca esportiva d'aquest exemplar, fins i tot alguns de nosaltres ens agrada aquest tipus de pesca, com sempre, no plou a gust de tothom, aixi que per sort o per desgracia, haurem d'apendre a viure amb aquestes circunstancies... tant si parlem d'un peix, com si parlem de cualsevol altra cosa.
Silur nociu
Per corcatalà el 28 de novembre de 2013 a les 23:37
El Silur és nociu per l'ecositema ja que és una espècie que s'ho empassa tot. Necessita grans quantitats de menjar la qual cosa fa molt de mal a les espècies autòctones.
El silur no té cap culpa, però les anguiles, per exemple, tampoc, i aquestes moren per culpa del silur.
Perquè el van retornar al riu?
Per Xeic el 28 de novembre de 2013 a les 20:32
Segons la normativa de pesca esportiva aragonesa, el silur pot ser retornat al pantà després de pescar-lo però segons la normativa catalana hauria d'haver set eliminat al tractar-se d'una espècie invasora. El 100% dels pescadors de silur els retornen a l'aigua independentment del lloc d'extracció
Silur
Per Anònim el 28 de novembre de 2013 a les 15:51
Si es mata el silur o no es problema de cada comunitat, a catalunya van dir que es tenia de matar, pero arago no. És tan facil com anar i pesca desde el territori aragones per tornar-lo alliverar.
Pregunta per als senyors ecologistes: Matarieu als morenos, marroquins, indis, xinesos etc... per ser exotics o al·loctons com en digueu vosaltres?
Si haguèssim de matar tots els peixos no auctoctons del riu a aquestes alçades que estem ens quedariem sense peixos.
Per Anònim el 28 de novembre de 2013 a les 14:23
Ens centrem en el peix més gros i en canvi els altres que porten igual o més temps aquí ningú en diu res. No sabeu la PLAGA d'alburns que hi ha en els nostres rius! aquets menjen ous, cries d'altres peixos, algues depuradores, i n'hi han a milers d'aquests!
El Silur per ser gros i lleig ha agafat mala fama i també s'ha posat de moda, però hi ha altres plagues que fan molt més mal a l'ecosistema dels nostres rius.
O l'acollim regulant la seva expanció i en treiem profit ja que no és tan greu la seva presència o eliminem TOT lu no auctòcton (que és impossible)i ens quedem amb els rius i sobre tot pantans pràcticament sense vida.
afegir que el Silur porta turisme pesquer, calers, Nom/fama (tothom sap que per pescar un bon Silur a espanya has d'anar a Mequinenza), hi ha qui s'els menja, i fins i tot qui en fa articles al seu diàri. Ptc no és tan dolent! XD
foraster
Per Anònim el 28 de novembre de 2013 a les 11:05
Què l'importa al britànic, que el va pescar, si s'ha de matar o no perquè destrueix les espècies autòctones. A ell li interessa que hi hagi sil·lurs per seguir pescant.
I l'esturió?
Per Lojaume el 28 de novembre de 2013 a les 10:35
Aquesta bèstia ha ocupat el nínxol que va deixar l'esturió. El que potser caldria fer és eliminar el sil·luro, que només hi és per a gaudi dels pescadors, i reintroduir l'esturió que també es podra explotar.
És una suggerència...
'Por cierto, cuando Cataluña sea un país no comunitario'
Per Anònim el 28 de novembre de 2013 a les 08:48
"Por cierto, cuando Cataluña sea un país no comunitario." Tranquilo ya os compraremos el agua para que no os morais de hambre, siempre hemos sido solidarios.
pallassades
Per innisfree el 28 de novembre de 2013 a les 08:37
"Por cierto, cuando Cataluña sea un país no comunitario, desviaremos el ebro hacia valencia."
Serà bonic de veure les obres d'enginyeria que fareu per aconseguir-ho. Bonic de debò.
Per on ho fareu? Obrireu una rasa pels Ports o anireu més avall, fins a arribar a Terol?
Pallasso.
?
Per Anònim el 28 de novembre de 2013 a les 08:32
Dels tres de la foto, algú em pot dir quin és el silur?
Tinc gana
Per Montero el 28 de novembre de 2013 a les 07:20
Pero aquest peix es pot menjar?
No a la pesca ni a cap mena d'explotació animal
Per Sensocentrisme el 28 de novembre de 2013 a les 01:23
Els peixos senten igual que nosaltres. Aqui està mes detallat: www.mentevegana.org/peces.html GO VEGAN !!!
Al de las 20:58
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 23:23
Sobre los recursos naturales de Cataluña, tienes mucho que aprender. Sólo tienes que mirar el mapa.
Me pregunto si, en el caso de que fuera así, Cataluña permitiría a empresas aragonesas explotar ese recurso. Tu, ya has dejado claro que no.
Por cierto, cuando Cataluña sea un país no comunitario, desviaremos el ebro hacia valencia.
Mentre hagi silurs
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 23:10
No haurà madrilles i barbs,que eren els qui controlaven els mosquits al Ebre
Són una plaga.
Per Alejandro Sanz Morant el 27 de novembre de 2013 a les 22:34
M'encisa la pesca deportiva i tornaria a l'aigüaqualsevol especie autòctona,però,no s'ha de fer en el cas del cilur.Aquest colós s'alimenta diaririament d'una grandíssima quantitat de peix viu autòcton,algunes de les espècies que formen patr de la seua dieta són l'anguila,l'anguiló,la tenca o el barb.Tots ells en estat a la baixa degut a la gran depredació del cilur,cada dia mes gran i famolenc i amb menys depredadors naturals.Si parlem d'un riu viu amb especies no autòctones i ens inventem un ecosistema nomes productiu per a fer una foto;aviat parlarem d'un riu ple de ciluros obligats a menjarse entre ells perque acabaran absolutament amb tot.No son els culpables pero si un càncerper al riu
Grans depredadors
Per Serrallonga el 27 de novembre de 2013 a les 21:57
Al Pantà de Sau també hi varen llençar silurs perquè als pescador els atreu molt qui la fa més grossa. Negoci per uns destrucció del ecosistema pels àltres.
Mariscos recio Recio
Per Anònims el 27 de novembre de 2013 a les 21:34
Totalment dacord en que no s'han de retornar al aigua.
Pero qui es lo valent que sel amportaa casa o a qui l´hi agradaria trobarse este bitxo enorme en plena descomposicio a la cuneta o a la bora del riu?
lo fotut esque no servixen ni pa menja queen un de estos pots fer una bomba radioactiva!
Llac Victòria Àfrica, els imperialistes anglesos ....
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 20:58
Els anglesos tenen coses molt bones, però no totes.
Durant l´imperio britànics els anglesos en van fer moltes també amb temes de natura. A l´India colonial hi hagué un noble anglès que matà ell solet en temps record més de 130 felins, avui en perill d´extinció.
Al llac Victòria a l´Africa, hi aparegueren espècies invasores que causaren estralls a la natura i a la gent autòctona. Etc.
ELS RECURSOS NATURALS DE CATALUNYA PERTANYEN NOMÉS ALS CATALANS I EL SEU ÚS I EXPLOTACIÓ HAN D´ESTAR NOMÉS REGULATS PER LA GENCAT, ni ues ni res estranger.
I amb això s´hi inclouen els recuros hídrics, forestals, la fauna i flora, la caça, la mineria, l´ús d´espai rural-forestal per diverses activitats etc.
AIXÒ ÉS CASA NOSTRA I NO UN PARC TEMÀTIC!
Decret sobre el sílur...Pesca amb mort...Però no hi ha qui ho faci complir
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 20:29
Espècies introduïdes: s'han d'eliminar en el moment de la captura, d'acord amb l'article 18.8 de la Llei 22/2009, de 23 de desembre, d'ordenació sostenible de la pesca en aigües continentals i d’acord amb el Reial Decret 1628/2011, de 14 de novembre, pel qual es regula el llistat i catàleg espanyol d’espècies exòtiques invasores. Aquest requisit s'ha d'aplicar, per exemple, a les truites de rierol (Salvelinus fontinalis), madrilleta vera (Rutilus rutilus), gardí (Scardinius erythrophthalmus), alburn (Alburnus alburnus), perca (Perca fluviatilis), perca americana (Micropterus salmoides), peix sol (Lepomis gibbosus), peix gat (Ameiurus melas), luci (Esox lucius), luciperca (Sander lucioperca), silur (Silurus glanis) i cranc de riu americà (Procambarus clarkii), entre d’altres.
Ni rioja ni oli andalus
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 19:51
Amb aquest titular i la boca que te em pensava que era el Belloch.
Al xeic de la suggerència
Per Eloy el 27 de novembre de 2013 a les 19:43
Que el portin aquí i sigui una especie paràsita, no és culpa del peix sino del (m'abstendré d'adjectivar-lo) que el va portar... però no implica que no sigui una espècie que perjudica a les autòctones i faci un dany a l'ecosistema enorme. Haurien d'haver-lo eliminat i/o traslladat si ho prefereixen però no mai tornar-lo a un lloc que no li pertoca.
Quina culpa..
Per riba-roja27 el 27 de novembre de 2013 a les 19:41
Doncs be, per comensar dir q soc natural de Riba-roja d'Ebre i he crescut tota la vida al costat del riu. El silur el va introduir un cientific alemà als anys 60. I ara jo pregunto, quina culpa tenen els silurs d q un tio els poses on no els tocaba estar?, cap. Especies autoctones? molt be, me semble perfecte, ojalà el riu no hagues estat tan manipulat com per poder dir "tenim un riu ple d'espècies autoctones", xo la realitat es que tenim 3 estructures enormes que bloquejen el curs natural del riu en menys de 20km i aixo, ho canvia tot...
En conclusio, per mi es una sort que el riu ebre estigui "viu" encara q sigui am especies NO autoctones, i que akells q diuen q em d matar els silurs q es pesken, q reflexionin una mika, pq te mes culpa te el silur q tink a les mans, q l'alemà q el va introduir?
PD: como dice catfishing "captura y suelta"
Sacrificar-los?
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 19:14
La finalitat dels pescadors que practiquen aquesta modalitat de pesca esportiva no es la d'eliminar les captures, sino gaudir d'una bona lluita amb el peix i tornar-lo al aigua amb bones condicions. Cal dir que si que es una espècies invasora que va ser introduida aqui al Ebre cap alla a la decada dels 80. I tinc entès que fins fa poc hi havia una normativa que obligava a matar els sirulos, però crec que ara l'han eliminat. Jo com a pescador, no els mato, i esta clar que no mataria un peix com aquest amb aqeustes dimensions tan espectaculars, el que donaria jo per treurel i disfrutar d'una lluita com la que deu haver disfrutat aquest anglès, pero respecto totes les opinions.
Atentament
alòctons
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 19:12
sembla que aquests peixos amb vingut de la mà de l'home alòctono i amb interessos econòmics
Catfishing Mequinenza
Per Ivan Catfishing Mequinenza el 27 de novembre de 2013 a les 18:57
Soi un grandísimo aficionado de la pesca del siluro y estoi arto de los eroes que hacen verdaderas matanzas cn esta especie espectacular y aporta no solo cosas malas ya que muchos pueblos son benefiarios de este tipo de pesca de rio tan espectacular y extrema.
Siempre captura y suelta!!!
Catfishing Mequinenza (Ivan, Maykel, Cristian y todo el grupo)
Es impressionant ço que arriban a fer les nuclears
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 18:56
Se deu haber fet gros com la multa per fuita radioactiva que qui sap on ha anat a parar la paga...
Killers
Per ovitx el 27 de novembre de 2013 a les 18:43
veure animals morts per l'egoisme dels humans, mai m'ha fet puta gràcia...
salvador
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 18:32
ets un salvador doncs xeic, tu i tots els que els sacrifiqueu!
visca, visca, visca!
Coses que diuen
Per Ebrenca el 27 de novembre de 2013 a les 18:07
Jo vaig sentir dir un cop que estos peixos tan feos i asquerosos se van portar per a "llimpiar" el riu d'un peix o quelcom similar que era dolent.
Nose pero es molt asqueros anar amb piragüa pel riu i que te salten per damunt la canoa.
sirulos
Per xeic el 27 de novembre de 2013 a les 17:43
la majoria de pescadors de la zona sacrifiquem els silurs per ser no autoctons.
aquest any n'hem sacrificat uns 40 entre un amic i jo
sugerència
Per ?? el 27 de novembre de 2013 a les 16:47
home, suposo que si son invasors es perque els humans l'hem portat fins aqui, així doncs suposo també que ell té el mateix dret a viure que els altres peixos autoctons. Abans de dir que no s'hauria de retornar al riu, hauriem de pensar una mica abans de portar animals a llocs on no els hi pertoca
mesurar
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 16:23
les coses en català 'mesuren' tants centímetres, no 'medeixen'.
un problema per uns, calers per altres
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 16:08
Som el parc temàtic d'europa, i és molt trist que la conservació de la nostra fauna autòctona no tingui la pioritat que hauria de tenir. És molt trist que els diners de quatre empreses valen més que la necessitat de conservar la nostra fauna autòctona.
Silur
Per Anònim el 27 de novembre de 2013 a les 15:24
Se suposa que no s'han de retornar al riu, doncs són exòtics i invasors. Però estem en un país de pandereta...
Un dubte
Per Sugus el 27 de novembre de 2013 a les 14:59
Una pregunta des de la meva ignorància... :) Per què es tornen al riu si són una espècie al·lòctona que fa mal a la fauna i flora pròpia del riu Ebre?
Gràcies a qui pugui contestar!