La Cambra de Tortosa reclama al govern espanyol que el nou tram de l'A-7 arribe a la Sénia

L'ens cameral tem que els projectes del tram d'autovia ebrenc estiguen "caducats" deu anys més tard i demana als representants polítics "que facen els deures"

Redacció
23 de gener del 2018
Actualitzat a les 16:22h
Reclamen que s'execute el desdoblament i millora de l'eix de l'Ebre (C-12)
Reclamen que s'execute el desdoblament i millora de l'eix de l'Ebre (C-12) | Google Maps
La Cambra de Comerç de Tortosa ha lamentat que el nou tram de l'autovia A-7, al nord del Castelló, que el govern espanyol començarà a construir este 2018, acabe a la Jana (Baix Maestrat), a només 10 quilòmetres de Catalunya. L'ens cameral ha demanat a l'executiu central que face arribar la infraestructura fins a la Sénia, i al Govern i representants de les Terres de l'Ebre "que facin els deures". Reclamen que els projectes constructius del tram d'autovia ebrenc (de la Jana fins a l'Hospitalet de l'Infant) estiguen actualitzats i que s'execute el desdoblament i millora de l'Eix de l'Ebre (la carretera C-12), on es preveu connectar un dels ramals d'esta autovia. "Cal tenir els projectes i els estudis al dia perquè no es paralitze més", ha demanat el president de la Cambra de Tortosa, José Maria Chavarria.

La Cambra de Tortosa ha lamentat l'anunci de Mariano Rajoy, este dilluns, des de Castelló, sobre la continuïtat de les obres de l'autovia CV-10 al nord de la província de Castelló, a finals d'este 2018 –amb una inversió de 434 milions d'euros-, perquè el nou tram construït acabarà a la Jana. L'ens cameral s'ha queixat que es torne deixar en suspens el tram ebrenc de l'A-7, entre la Jana i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp), quan es complix una dècada de l'inici de projecte. Per este motiu, han demanat a l'executiu central que, com a mínim, allargue a prolongació de la CV-10 entre Vilanova d'Alcolea (l'aeroport de Castelló) i la Jana fins a la Sénia, un tram que no supera els 10 quilòmetres i que faria arribar l'autovia fins a Catalunya. 

Ara bé, la petició s'ha estès al Govern i als representants polítics del territori perquè la reivindicació d'esta infraestructura no depenga d'uns projectes que poden haver expirat o de la falta d'acord i consens territorial. "Teníem els projectes fa 10 anys però estem al 2018 i veiem que al nord de Castelló ja estan en marxa les obres i es quedaran a 10 quilòmetres de Catalunya. Ens preocupa que no tinguem els estudis per continuar autovia fins a l'Hospitalet i com a Cambra ens interessa que els polítics facin els seus deures", ha exigit el president de la Cambra, José Maria Chavarria. 

Al govern també se li reclama el desdoblament de la C-12, el conegut Eix de l'Ebre que unix el territori ebrenc amb Lleida i Andorra, 35 quilòmetres "fonamentals" per connectar amb l'autovia del Mediterrani i evitar que les infraestructures importants acaben vorejant les Terres de l'Ebre i "ho acaben pagant les generacions futures". I és que mentre no hi ha millores a les carreteres de l'Ebre, el govern espanyol està treballant a la N-232, entre Alcanyís i Morella, a la comarca dels Ports fins a Terol, per connectar l'interior de l'Aragó amb la costa valenciana. "Això repercutix al turisme i en negatiu per al Corredor del Mediterrani", ha apuntat Chavarria. 

L'actual Eix de l'Ebre, deteriorat i amb un sol carril, juntament amb una N-340 esmicolada amb rotondes i amb una limitació de velocitat i d'avançaments de 66 quilòmetres, s'ha convertit per a la Cambra de Tortosa en un "bulevard" i són una limitació a l'hora de treballar contra la despoblació i l'estancament econòmic del territori.