L'oli riberenc Dolium s'estrena a la fira intercomarcal de Móra la Nova

En la seua elaboració hi participen 9 empreses i dues cooperatives

Dolium s'ha envasat en ampolles de 500 i 250 ml.
Dolium s'ha envasat en ampolles de 500 i 250 ml. | Cedida
Redacció
22 de gener del 2018
Actualitzat a la 13:38h
El nou oli gurmet de la Ribera d’Ebre: Dolium, comença a partir d'este proper cap de setmana el seu camí per fires i concursos, amb l’objectiu de promocionar-se i arribar a un mercat més gran, però també d’obtenir el reconeixement del sector oleícola a un producte de qualitat. Ho farà primer de tot a casa, a la Fira Intercomarcal de l’Oli (FIO) que se celebra a Móra la Nova, tradicional aparador dels olis que es produeixen a les comarques de la Ribera d’Ebre, la Terra Alta i el Priorat. 

Els visitants de la FIO trobaran en Dolium un oli elaborat amb tres varietats de la Ribera d’Ebre, entre elles l’autòctona i original Fulla de Salze, només localitzada en una zona molt determinada de la comarca i que representa la meitat del cupatge d'este nou oli gurmet.

Les nou empreses productores de la Ribera que han participat de l’elaboració de Dolium: La Masrojana, Olis Escoda, Molí de Rué, Les Àrgoles, Olis Montané, Aceites Hijo Manuel Suñer, Olis Cal Brisda i dues cooperatives: l’Agrícola i Secció de Crèdit La Ginesta i l’Agrícola Sant Jaume de Benissanet, estaran presents a la FIO amb un estand conjunt de la nova marca, on es podrà tastar este producte i també comprar-lo envasat en un format de 500 i 250 mil·lilitres. A més, un dels actes més esperats de la FIO és el lliurament de premis del concurs d’oli, que es lliuraran el diumenge 28 de gener, a les 17 hores de la tarda, al pavelló firal. Dolium aspira a obtenir en estos premis el primer reconeixement en un concurs oleícola.

Un oli diferent que opta a premis i reconeixements

El procés productiu del nou oli gurmet de la Ribera d’Ebre ha comptat amb l’assessorament
d’experts i el suport del Consell Comarcal, dins el projecte de diversificació econòmica Ribera d’Ebre Viva, que aposta per promocionar els sectors econòmics estratègics de la comarca, entre ells l’oleícola. L’objectiu era fer un producte lligat al territori, a la cultura, a la història i al paisatge riberencs després d’un procés conjunt entre diferents productors de la comarca que també ha servit per professionalitzar el sector.

El resultat és Dolium, amb “un sabor en boca picat i amarg però amb un dolç clar i una
astringència potent, que té aromes secundàries de tipus vegetals”, segons els experts, que
aconsellen presentar el nou oli gurmet a concursos internacionals per obtenir renom arreu del món, entre ells els concursos Jooprize i l’Olivejapan del Japó o al London competition olive oil, al Regne Unit. Per això han reservat una petita part dels 1.800 litres produïts el primer any de Dolium, un projecte que continua aquest any dins el Ribera d’Ebre Viva amb l’elaboració del pla de negoci per consolidar-lo i donar suport als empresaris oleícoles riberencs i que de cara a la pròxima collita i producció preveu identificar millores i analitzar guanys i pèrdues que s’han pogut produir en el seu primer any de vida.