Procés català

#roadtobrusseles: centenars d'ebrencs en la caravana catalana que enfila cap a la capital europea

L'independentisme afronta un nou repte: manifestar-se multitudinàriament al bell mig d'Europa

| 06/12/2017 a les 11:43h
Arxivat a: Política, procés català, Omplim Brussel·les, independentisme, eleccions Parlament 2017, Carles Puigdemont, presos polítics, Bèlgica, ANC, Brussel·les
Un dels autobusos que han marxat des de les Terres de l'Ebre esta matinada cap a Brussel·les. | Cedida
Les Terres de l'Ebre envien entre 10 i 15 autobusos, i desenes de persones més en vehicles particulars, caravanes, trens i en avió, dins la comitiva de milers de catalans que enfilen este dimecres cap a Brussel·les per afegir-se als que ja són a la capital europea i que ahir es van fer notar a la Grand Place. "Omplim Brussel·les" és el nou repte que es marca l'independentisme. De fet, esta iniciativa va passar de ser una idea d'un petit grup de gent a esdevenir una concentració multitudinària al bell mig d'Europa. Els organitzadors confien en superar els 15.000 participants i mitjans belgues apunten que fins a 50.000 independentistes podrien desplaçar-se a la capital d’Europa. De fet, la policia de Brussel·les alerta d'una manifestació multitudinària amb probables problemes de circulació.

Esta manifestació és una nova mostra de la capacitat organitzativa dels independentistes que esta vegada volen traslladar la qüestió catalana a Europa per, segons fonts oficials de l'ANC, "demostrar que el sobiranisme no es deixa endur pel derrotisme ni per missatges confusos de la Unió Europea". Tot i que la iniciativa prové d'un petit grup, les entitats independentistes (ANC i Òmnium) han liderat la part tècnica i logística.

Precisament este és un dels reptes més complexos. Des del 2010, l'independentisme ha demostrat moltes vegades la seua capacitat de mobilització a Catalunya. Ara, però, és diferent: manifestar-se a la capital europea necessita uns aspectes tècnics i de logística concrets.

A més, el preu de viatjar fins a Brussel·les també s'ha convertit en un hàndicap; des que es va saber que hi hauria una manifestació a la capital belga i va augmentar la demanda de vols per les dates previstes, els preus van pujar. Les alternatives per assistir-hi, però, també s'han multiplicat. Alguns van a Brussel·les en cotxe; d'altres, en autocar, tren o avió. Tot i la complexitat, els organitzadors esperen que la manifestació siga un èxit.

#roadtobrusseles s'ha convertit en l'etiqueta on els usuaris pengen a Twitter les fotografies, vídeos, anècdotes i incidents del viatge cap a la capital europea. Un desplaçament que no està sent fàcil per ni a l'autopista –per un greu accident i les coes als peatges- ni al tren –amb incidències a l'AVE.

La manifestació començarà este dijous a les onze del matí al parc del Cinquantenari, al costat de l’avinguda de Tervuren (metro Merode), i acabarà a la plaça de Schumann, davant la seu de la Comissió Europea i del Consell de la Unió Europea. Allí intervindran personalitats internacionals i els representants de les entitats sobiranistes. Tot i que no han trascendit encara els detalls, s'ha sabut que la cloenda tindrà veu ebrenca, perquè està prevista la interpretació de dos cançons, una de les quals per la cantautora tortosina Montse Castellà.

A continuació, recull de fotos i vídeos:
 

Alguns dels ebrencs ja han passat la primera nit a la capital europea, aprofitant el pont. Foto: @PennySubirats

 

Vitamina ebrenca per passar hores a la carretera. Foto: M.C.

 

COMENTARIS

ANAU, ANAU
EBRENC NO CONVERGENT, 06/12/2017 a les 18:59
+8
-9
ANAU, ANAU-VOS-EN
I NO CAL QUE TORNAU
QUE NO US TROBAREM PAS A FALTAR
ANAU, ANAU

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge del nou accés per la façana del carrer Constància | Cedida
01/01/1970
Els treballs s'han centrat en la millora i modernització de la segona planta i de l'accés per la façana del carrer Constància
L'accident va tenir lloc a l'entrada del municipi | Google Street View
01/01/1970
L'avís de l'accident es va rebre a les 12:15 d'este dijous, quan un turisme i una motocicleta van xocar frontalment
01/01/1970
Un vigilant de seguretat de TMB l'ha trobat este dijous al vespre
Un cartell electoral d'ERC a tocar de la carpa de Cs | Adrià Costa
Toni Rodon
01/01/1970
Els estudis indiquen que, amb matisos, la polarització afavoreix a les opcions més "extremistes" | El debat territorial, la crisi econòmica i la corrupció ha canviat el panorama de partits i ha provocat que l’elector hagi perdut el lligam emocional amb determinades sigles
La base del monument franquista, amb els cartells pro independència. | (@VictorSorribes)
01/01/1970
La base del monument ha aparegut esta matinada amb diversos cartells enganxats, on diu 'Hola Europa' i 'Hola República'
Núria Rodríguez (CUP Tortosa), Eduardo Cáliz, membre del secretariat nacional i Anna Gabriel , diputada de la CUP. | Sofia Cabanes
01/01/1970
La diputada de la CUP, Anna Gabriel, refusa la proposta de Podemos per paticipar en una assemblea de càrrecs electes estatal per facilitar una solució acordada | Convida la formació de Pablo Iglesias a "defensar les urnes" i demanar a Ferran Bel la retirada del monument
01/01/1970
La va realitzar dissabte una persona que hi va arribar amb caiac | La pintada va ser borrada unes hores més tard | La Comissió per la retirada dels Símbols Franquistes ha emès un comunicat expressant el seu suport a l'acció contrària al monument
Ferran Bel | Adrià Costa
01/01/1970
L'alcalde de Tortosa assegura que el partit no s'ha plantejat quin candidat el succeïrà en els propers comicis perquè pensa acabar el mandat i veu el debat prematur | Afirma que cal "valentia" per tirar endavant projectes tot i saber que són polèmics, perquè al cap del temps, resta l'obra i no les crítiques | Creu que "s’ha de ser més contundent amb les respostes a l’Estat, perquè sinó, evidentment se’n sortirà en la seua"
Audiències dels mitjans digitals en català | NacióDigital
01/01/1970
Les dades d'audiència d'OJD certifiquen que el diari continua com el digital en català més llegit per 23è més consecutiu