La UGT critica el trasllat del Registre Civil de Tortosa a la nova seu de la Generalitat

Asseguren que només pot obeir a “decisions polítiques poc meditades que suposen una gestió dels recursos molt millorable”.

Façana del nou edifici de la Generalitat a Tortosa, al carrer Moncada. Foto d'arxiu
Façana del nou edifici de la Generalitat a Tortosa, al carrer Moncada. Foto d'arxiu | Sofia Cabanes
Redacció
21 de novembre del 2017
Actualitzat a les 12:54h
La UGT de les Terres de l’Ebre assegura en un comunicat que el trasllat del Registre Civil de Tortosa a la nova seu de la Generalitat a les Terres de l’Ebre només pot obeir a “decisions polítiques poc meditades que suposen una gestió dels recursos molt millorable”.
 
En un comunicat remès als mitjans, el sindicat exposa que el trasllat “permet intuir” una “voluntat subtil d'esquivament del marc jurídic vigent” en l'àmbit de l'Administració de justícia a Catalunya.
 
Segons la UGT, encara que el Departament de Justícia gestione la infraestructura material i humana al servei de l'Administració de justícia a Catalunya, la Generalitat no hauria de decidir, unilateralment, el seu trasllat en un altre edifici de l'administració catalana, en este cas, la nova seu corporativa de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, perquè el Registre Civil és un registre públic que depèn del Ministeri de Justícia (art. 2.1, Llei 20/2011, de 21 de juliol, del Registre Civil).
 
En tot cas, segons manté el sindicat, ha de ser el Ministeri de Justícia juntament amb les comunitats autònomes amb competències executives en la matèria els que han de fixar l'emplaçament de les oficines dels registres civils, així com la dotació del personal necessari.
 
Des de l'òptica de la gestió administrativa diària, afirma UTG, la reubicació de l'oficina registral en un edifici diferent d'on treballen les seves funcionàries responsables, - la jutgessa i la lletrada de l'Administració de justícia- , “generarà un increment indesitjable de les càrregues burocràtiques i la prestació d'un pitjor servei públic”.